Jennys tankar

Dygnet borde ha fler timmar...

Publicerad 2007-04-17 20:12:15 i Allmänt,

hej hopp i hallonskogen..
Ja, jag vet att det ska va blåbärsskogen, men man måste våga vara annorlunda =P

igår så var jag på step muskel, gött att köra slut på sina små muskler nångång då och då..
Hade inte tränat på två veckor, så jag var peppad till 1000..

Iaf efter träningen så prata jag med farbror Biltema, vilken rolig prick han är. Alltid nåt kul att säga, vuxet på nåt sätt..  Han klaga på mina popperevyr och jag på hans rosenbuskar..

Iaf så ringde Muffen, en av mina Dr Phil'ar.
Fast den här gången var det han som behövde prata och mina öron är vältränade lyssnare så det var bara för mig att börja Dr phil'a.
Han fråga massa grejer, ja fråga om jag skulle va ärlig, eller säga det han ville höra.. Japp ärlig så in i norden blev de.. 


  
Muffen var på drickarhumör, så jag åkte och hämta han i kil, där griser'a kör bil =P som en del säger..
Jag är Ikke en av dom!
Vi prata i bilen om dagens problem. Vi stanna vid nyänga, för karlar behöver ju alltid ha mat av nån anledning.
Värsta mosbrickan, fast det var nog mer gurkmojs än mos..
Men häri Grums är vi inte så noga med detaljerna =P

Iaf efter lite samtal så åkte rännstensungar på, fast inte den riktigt gammla.. Utan den med Monica Zetterlund, vilken stjärna hon var! I söderkäkar är hon helt underbar jue!

Varken jag eller muffen förstår hur han lyckades med detta, med alkohol i kroppen..
Jag är imponerad!!!


iaf efterrännstensungar ville muffen hem, så chaffisen Jenny drog på chaffishatten så bar det va mot mörkare delar av Värmland.  Var hemma typ halv 5, trött som ett as..
Och vet ni, precis därman svänger in mot Edsvalla liksom möter jag en bil, en snutbil!!

Policeman Japp Farbror blå var i staden, men vet ni va han gör.. En snabb u-sväng så börjar han följa efter mig med helljuset ¨på, sen slår han på blåljuset. Shit tänkte jag. Sist jag blev stoppad körde jag en bil som det var körförbud på, vilket jag inte visste. Så går det när man är snäll och ska va chaufför.
Iaf fick blåsa och visa körkortet.. Han undra om det var lugnt i kil, eeehh ja(?) klockan är kvart över 4 på en tisdagsmorgon..

Sen fick jag brumma vidare.
Slockna som en däckad ko när jag kom hem, vakna av att jobbet ringde 20 i 8..
Kan du jobba?
 eeehh.. ja, när då?
10-17. Väckte jag dig?
Ja!, men ja kommer vid 10 då
hej!

Vilken tråkig blogg detta blev..

Iaf jobba till 5 hem och käka lite, byta om och iväg och träna.. va skitjobbigt idag!

ne nu ska jag på tjejkväll och sen är det upp och jobba imorgon..
Vart tar alla timmarna vägen?







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela