Jennys tankar

Roadtrip till Strömstad

Publicerad 2007-04-27 10:36:01 i Allmänt,

Tjenixen!

Så i tisdags satt jag och syrran och glodde på tv, en gör trist dag.

Men så fick vi för oss, vi drar till strömstad och käkar middag då.

Sagt och gjort, vi samla ihop lite 90-tals musik och kasta oss i "jan", våran vita audi heter jan.


Vi rattade mot Strömstad med Backstreetboys strömmande ur högtalarna, vilken hemsk skvia.
Men vi sjöng för fulla muggar.
I strömstad så gick vi till järnvägsstationen och käka pizza.

Den här somarn ska ju både jag och syster yster vara i Värmland, annars så brukar vi jobba varje sommar i strömstad.
Jag lovar det finns ingen bättre ställe att vara på! Både jag och syrran är helt förälskade i Strömstad, det känns som hemma på nåt sätt.
Vi gick och tittade där vi bodde första sommarn, huset mitt emot har ju brunnit ner och allt såg jättekonstigt ut. Ingen pizza neranför balkongen =(.

Vi passa på att gå till mormors föräldrars grav, min mormor är från strömstad sörrni. Ödman släkten vet ni =)

Iaf de senatse 3 åren har vi varit och sommarjobbat på Solbogården, ett helt underbart jobb! Personalen är mer än super, de boende ja man kan inte mer än att tycka om dom.

Tyvärr hann vi inte hälsa på där den här gången, men viska ta en tur snart igen.


vi hade iaf riktigt kul!

Lite shopping hann vi med oxå, det blev ett par skor, parfym och lite annat smått och gott


Iaf  2 timmar i strömstad sen var det dax att vända hemåt, jag rattade jan hemåt till slottsbron igen.
Lasta av alla grejerna och sedan bar det av till Nipha.. Det var ju Grey´s Anatomy =P

Ja det var väl det mesta..

Just det "Gubben" i Strömstad var borta =(



           

Ja vet, det ser lite sådär ut utan blommor på graven.. Men jag och syrran får fixa det nästa tur..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela