Jennys tankar

If I were a dentist I would take the opportunity to look in your mouth,

Publicerad 2007-12-19 20:10:30 i Allmänt,

Maybe if I did then I would better understand just what you're talking about..



Hejsan hoppsan!

Idag har jag varit hos tant tandläkaren. En mycket trevlig upplevelse, höll på att somna i den stolen. Vem är redo för tandläkarn 10 i 8 på morron?
Det borde finnas fodrade morronrockar man kan använda vid såna tillfällen. Bara slänga på sig, borsta tänderna med engångstandborstar som man har laddat upp med i bilen. In hos tandläkarn och gapa en stund medans man mp3´n i öronen.

Ja e så trött på morgonen, därav latheten sörrni..

De e viktigt med tandtråd och du har lite tandsten här. Gå till mig så spar ni en hundring, jag tar bara 400 spänn för att säga dessa ord  *thadah*


Har oxå hunnit med att hjälpa morfar med lite städning, eller ja morfar var jue inte där. Han har flyttat till Kristinehamn, så jag och Nipha var i radhuset i grums och städade ur. Morfar kom jue iofs vid 3-4 nångång..
 Nipha har varit där sen 8 i morse, själv åkte jag dit vid 12 nångång, så smet jag vid halv 7 =P.
Har skubbat, och torka som bara den. Har andas in så mycket Mr Muscle, så jag borde vara skinande ren inuti nu.

Undrar om den löser upp fett i kroppen lika bra som den gör på diskbänken? I så fall är det en magrare Jenny ni får se imorgon. Ja ska hålla er uppdaterade!



       

 Det ser ut som moffa har värsta stollruffset på håret, men ja tror vi får skylla på min kamera...

Nipha bjöd på mat idag, ni ser det går inge bra för mig nu..
Men gött som bara den, ni vet att hon är Värmlands bästa kock va..



Min gamla vän tv´n den är ju för bra!
Lite för mycket av kassa program, men det finns ju alltid dvd.

Har äntligen fixat sladden till skrivaren oxå, shit va bra den skriver ut.
Ja e nöjd!
Iofs så var jag nöjd med den svart/vita så,.. så krävande är jag inte.

Satt och titta på Ellen här om dagen, jo ja vet sitta hemma mitt på dan, men man kan inte jobba jämt.
Iaf den som hade skrivit text till programmet, kan ju inte fatta skämten eller översätter bara det den tycker att hon sa.

Iaf hon sjöng en sång så stod Slash och "lira" lite i bakgrunden, sen sa hon i smell a grammy.
Hur tror ni dom översatte de.
Jo "jag luktar en mormor" ehh? jaha (det var nåt liknande iaf, orden kanske inte var just i den ordningen)

Vad försökte dom få det till på svenska, när säger man något sånt?
Man ska ut och spåra nån med sitt superluktsinne, så ställer man sig och säger "aha, jag luktar en mormor!" ???

Eller som i Vänner, Chandler kastar en boll och nåt åker i backen, så säger han My bad.
På svenska blir detta tydligen "Min säng".
Ja kan förstå om de måste korta ner eller har svårt med några ord men my bad borde man väl ändå inte ha problem med..
  
Det roligast jag sett var nån film eller program, på nån kanal som jag inte kommer ihåg nu.
Det var iaf som om nån hade översatt och orden den inte kunde hade han markrat så här "???????" och "ääääööööååå". Sen hade nog denna person glömt bort att kolla upp orden..

Iaf så mitt i en menningen kunde de dyka upp en hel rad med frågetecken eller massa ö´n. Helfestligt!

Ne ska inte klaga är inte så jäkla bra själv på engelska..


ching chong på er


Hearts
Pöss










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela