Jennys tankar

50-år Fest

Publicerad 2007-06-17 18:49:37 i Firarhörnan,

Det blev en lugn fredag, jobba till 9..
P ringde 5 på lörda morron, var trött som en gnu då. 
  Men vi töla en stund, om dittan och dattan + att han mobbar mig  Shy Girl 

Iaf gick upp och leta efter en halsduk som jag knöt runt huvvet, har ju ingen rullgardin lr persienner =/..  Men en halsduk dög lika bra, mörkt blev det iaf..

  Min sovmask ligger kvar på syrrans rum än efter Erik,  han och Magnus sov ju här några dar för ett tag sen.
Japp jag är en latmask!

Iaf upp 9 göra sig iordning, in till systemet och köpa det sista till Björns present..
Sen vidare till Biltema, skulle träffa Håkan & Nina..
Nina fick sina födelsedagspresenter och Håkan fick en bok så han ska hålla sig ung, för han är ju faktiskt snart
30Shock   ..

Iaf sen bar det va bort till statoil, krångla där lite med hyrbilen..
Men tillslut var vi änteligen på väg mot Märsta, Barbro och Björn skulle ha 50-års kalas.

Pappa körde upp, när vi kom till Märsta stanna vi vid en pizzeria..
Höll på att spricka då, men den snälle killen i kassan visa mig till personaltoaletten Happy.
Käka kycklingsallad så det kom ut ur öronen.
Sen ringde vi Björn och åkte hem till han.
Satt där och dega, sen gjorde vi oss iordning och åkte hem till Evert, han har ju flyttat så vi kolla hur han bodde nu..

Evert e den coolaste 80-åringen jag känner,han är en 40-åring i en 80-åringskropp.
Helt klart den fränaste i släkten åker motorcykel, festar hårdare och längre än va jag gör..

Iaf på kalaset var det först mingel och en lek, man fick en lapp på ryggen så skulle man lista ut vem man va.
Man fick bara ställa 3 frågor till samma person och det fick bara va ja och nej frågor.
Pappa fråga mig, men jag hade ingen aning om vem han var, va många namn jag inte kände igen, japp ja är en smart värmläning  Buck Tooth 


Sen var det dags att sätta sig till bords, fick jättetrevliga bordgrannar, prata mest med Stefan (vilken heting =P) och Anna-karin. Massa släktingar som man försökte lista ut vad man var till varandra.
Tremänning?

Medans vi åt var det uppträdande av nån "trollkarl", gud va jag skratta!
Han var Jättebra!

Sen var det lite tävlingar då och då. Vårt lag skulle ha vunnit, de va de andra som fuska =P..
De hade öppen bar oxå, så det blev en hel del sprit för alla, utom jag då som var nykter och skulle köra hem sen på natten.

Alla var så trevliga, fick många komplimanger, japp ja gillar sånt!
Okej att alla drack, men vadå en komplimang är en komplimang.

Kalaset var jättekul, tur att vi åkte!!
Släkten träffas ju bara på begravningar annars =(, kul att de händer nåt liksom..



Brorsan skratta åt min kommentar: Jag ska flytta till stockholm, för där är jag tydligen snygg =P

Prata med P även på kvällen, blev mer mobbad..
Hände mycket lustigt på festen, vet inte hur jag ska sortera allt i hjärnan..

Sitter och lyssnar på Soulfly - babylon nu, kan inte få nog av den sången..

Iaf vid 3 så åkte vi hemåt, klunka cola och rapa för fulla muggar, leta efter en mack med nattöppet, det finns inte många såna efter vägen..

Tror jag hade 20 toapauser, klunka cola som bara den..
Stanna vid nån ställe som hade toaletter och på macken va jag oxå på toa..

efter sista macken, så fanns det ingenstans att stanna på innan vi var framme vid Statoil i stan, var fan gråtfärdig då!
Sprang in på macken i strumplästen, vart har ni toan?
Vi har ingen den är sönderslagen, trodde fan jag skulle börja grina där.. Ut igen och kolla efter nån buske, nehe nej..
Fan fan fan!
In och lämna bilen, nej bilen kan ni inte lämna nu..Systemet öppnar 10 - Skämatar du med mig?
- Nej
- Men va fan igår när vi hämta bilen sa dom att vi kunde lämna in den vid 7, ( därför åkte vi från Märsta den tiden vi gjorde).
Iaf han tog emot bilen, lite krångel innan det var klart..
Kasta in grejerna i pappas firmabil och körde rally över vägen till Shell..

- Toan?
- där, sa tjej och peka..

har aldrig varit så skönt att gå på toa tror ja, hade druckit 2 burkar och massa cola..

  Intressant va? mina toanvanor på vägen hem, precis sånt ni vill läsa om =P




           

Är ni med på kort och inte vill de, säg till..


Hearts
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela