Jennys tankar

Höga Höjder i "stan" 27/2-07

Publicerad 2007-03-03 15:37:25 i Allmänt,

Hej på er!

Idag fick jag och min lilla lillasyster den mycket smarta ideen, att gå till edsbonden.
Edsbonden är ett högt berg, här vi bor.

Vanligtsvis tar det en kvart att gå, när man väl når skogen. Men nu i vintertider med snö upp till knäna tar det betydligt längre tid kan jag meddela.

Iaf så vi packa ner varm o´boy och bananer och gav oss iväg.

Grusvägen till skogen var inte plogad, så det var jobbigt att bara ta sig till skogen.
 Väl i skogen så ser man ju inte stigarna längre och alla våra kännemärken var täckta av massa snö.. Som tur var det inte så mycket snö på en del ställen, träden skyddade stigen =P 
 
image4

Men skam den som ger sig tänkte vi.

Vi virra väl runt lite och hitta inte riktigt rätt "stigar" men upp på berget kom vi, det var så jobbigt att ta sig uppför berget.


 på berget så drack vi o´boyen och kolla på utsikten, det var en ganska grå dag, men ändå ganska fint.
                
Efter en stund blev det ganska kallt och vi började sakta dra oss hemåt.
Nu fick vi vår nästa smarta idee.
Vi skulle ta en annan väg hem, istället för att följa våra fotsteg i snön tillbaka.

Vi följde nån led ett tag, där stigen var utmärkt men den började gå åt fel håll.
så vi tänkte ne vi gör en egen stig. Tillslut stod vi där i skogen och visste inte riktigt vart vi skulle gå. Fan oxå!

Hem kom vi, men vilka omvägar vi gick..
Så vet man inte exakt vart stigarna går, stanna hemma om skogen är full av snö.. =P


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela