Jennys tankar

Hemma

Publicerad 2007-11-05 22:40:48 i Allmänt,

Ja, då var man hemma i kalla Sverige igen då.
Känns som om vi bara vart i Madrid och vänt. Saknar redan syrran, har verkligen haft skitkul.
Sett mycket och lärt mig några nya spanska ord, alltid bra att kunna!

Får nog ta en tur dit till våren och hälsa på syrran igen.

Kom hem halv 3 inatt, trött som satan. Jag slapp iaf köra.
Pappa körde, så han drog på så det blåste kallt i bilen så han inte skulle somna. Det var nog inte många grader från minus i bilen, man fick ju nästan skrapa rutan =P Inte gjorde det mig så mycket, jag sov som en stock ändå.

Jag är en sån där som kan sova överallt, ge mig en filt bara och jag kan sova gott överallt.
Ja kanske inte i en cell med 3 mördare då, men på vanliga ställen..


När vi satt i Tyskland och väntade på flyget så var det en kille som gick runt och ställde massa frågor om flygplatsen och lite sånt. En riktigt fin kille, ifall ni nu ville veta de.

En fråga var "vad har ni för favortiflyg?" qee? Ja som aldrig flyger typ, e ju lite rädd för sånt.
Va svarar man liksom.. Ett som inte kraschar? 


När jag satt där i planet så satt jag och fundera på massa olika.

Har stora flygplan backspeglar? de backar jue, hur vet de att de inte kör på nåt?
Hur sakta kan dom flyga? Inte när de går ner för landning, men där högt uppei luften.. Hursakta innan dom trillar ner..


Såg på spanska nyheter att de grävt upp nån mumie som nu allmänheten fick se. *jippie*  När blev döda kroppar en turistattraktion?

Hur gammal ska en grav vara för att man ska få gräva upp den?
Eller kan jag sätta ihop ett team och gräva upp herr Andersson som dog 1993, för att lägga han i en kartong i nån lagerlokal?
Får vem som helst gräva fram en gammal kropp, lr ska det vara forskarteam.
På kyrkogården ska det vara klungt och tyst för dom som vilar där. Ja ni har väl alla sett skylten som finns precis innanför grinden.
Så får man gräva upp gammla kroppar som inte ligger på ,vad vi idag kallar för kyrkogård men dom som ligger på dagens kyrkogård får man inte röra.. Eller?

Vad rörigt det blev...

Jag skulle inte vilja att nån kom och grävde upp mig om ett x antal år, hallå det är min gravplats jue. Min sista viloplats. Inte min sista viloplats innan nån kommer och gräver upp mig för att sen flytta runt mig till olika ställen.




Ne sängen väntar, ska ha vänner maraton ikväll..
Fick boxen idag sörrni.



Hearts
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela