Jennys tankar

Madrid

Publicerad 2007-11-02 21:15:15 i Allmänt,

Tjena hoppsan!

Japp idag har vi gjort staden, känns som om vi promenerat 100 mil, är helt slut. och klockan är bara nio .

Har sett mycket och tagit massa kort på sånt som tydligen kallas för sevärdigheter av madridborna.
Kände inte igen en grej, men känt är det tydligen. ne jag är inte dum..'



Roligast idag var nog när det kom fram en dam och tiggde pengar, så vi syrran gav henne 2 euro + lite småpengar.
Men hon blev inte nöjd och visa nåt papper och börja kackla, japp då visar det sig att de var ett minimum på hur lite man fick ge.

ehh, kan man ha såna regler när man tigger pengar?
Man var iaf tvungen att ge 5 euro, hon tyckte vi kunde växla våra sedlar. Göm de!     

Borde man inte få ge så mycket/lite pengar man vill?

Ja lite komiskt var det.

Har åkt tunnelbana som bara den idag, åt alla håll och kanter.

Lite synd att man behöver syrran som tolk hela tiden, men det är helt omöjligt att tyda ett enda spanskt ord jue.
Deras engelska, om dom ens kan nån är inte den bästa heller.
Vi är nog på helt fel ställen och springer, men vi slipper massa tursitfällor tack vare syrran.

Imorgon ska vi ut och vandra i bergen, ska bli gött att få lite frisk luft.
Gatorna här är nästan dimmiga av alla avgaser.         

ska snart ut och ta en öl så hoppas ni har det lika gött som jag.


        Köpcentret..
  Innergården, har jag sagt att allt var inhängnat och att det var vakter som släppte in och ut oss varje dag..

 <---- detta är tydligen pålägg, hualigen!


   Denna symbol sitter lite överallt i Madrid, Mycket känd.

   Spindelmannen, Stålmannen, ja nån superhjälte ska ha flugit runt denna (om jag fattade det hela rätt)

  Tittar man noga är det en fontän på kortet, en känd sådan tydligen.

         

 Det är nåt speciellt med detta hus, det är byggt på nåt konstigt sätt..





pöss

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2007-11-03 08:21:48

Gör det du,,,, sitt i värmen, med en kall öl,,, gör det, tänk inte på mig,,,, här är allt härligt, is på rutorna varje morgon,,,,, kram kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-11-05 23:14:15

TÄnkte på dig/er hela tiden, sakna mina pinglor precis hela tiden...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela