Jennys tankar

50-års festen!

Publicerad 2007-10-07 22:36:42 i Allmänt,

Hej hopp!

Pappa klagade alltid på att mina fester var vilda förr, men jag har inga borgvikare i mitt gäng!
Dessa underbara män kan det med att festa, vilket gäng säger jag bara!

Pappas fest är nu över och jävlar vilket hålligång, Snuten kom, en polisanmälning och en tokig ryss.
Kan det bli bättre?

Vi tar det från början.

På fredan så gjorde jag, pappa och syster yster smörgåstårta.
Var tyvärr tvungen att sticka till jobbet mitt upp i allt.

Allihop gick och la sig ganska tidigt, så var planen att vi skulle sova länge på lörda morron.
Den planen gick käpprätt dit pepparn växer.
Vakna 7-halv 8 och fundera på om jag skulle gå upp lr stirra i taket ett tag till.

Fullt ös hela lördan, allt skulle upp till folketshus, det sista skulle inhandlas.

Ölback på ölback släpade vi upp till folketshus <-- nu låter ju det där välidgt jobbigt, men vi tog bilarna så klart.
Cider, vin, chips, tårtor, allt till tävlingen skulle upp.
Ställa rätt bord och stolar, fixa musiken.

Slet som ett djur, gjorde "tipspromenaden" japp de gick i ett.
Vid halv 6 -6 tiden kom folket från Stockholm, skitkul att vi börjat träffa dom oftare har ju varit 2 stycken 50 års fester i år.
Det är verkligen fart i dem, de ändrar helt synen på stockholmare för mig.

Kvart i 7 var jag i folketshus, efter att ha hämtat upp farfar, Evert och Maggan.
7 började det och folket började strömma in, Borgvikare, Cone Cranare, Grums och Slössbrofolk.
Vilken folksamling.

Jag och syster yster tog tag i allt och sa varsegoda mm.
Så först sjöng vi för vår lille lille far som nu är 50 bast, men inte en dag över 30 egentligen!
När alla tagit sig smörgåstårta och pratat klart gick vi över till tipspromenaden.

Vem suger bäst?

Vems styvnar först?


Ja lite sånt, sen var det bara att festa på, kareoken kom fram och alla sjöng som galningar.
Kan hända att jag vråla till en lr annan låt.

Dansa med massa olika, men det var en mupp som höll på att nypa mig raven hela tiden och jucka på en.. Jäkla fyllenisse!


Just de, det var ju dax att öppna presenterna oxå..
Missa detta ja, jag och Magnus var publik åt Emma och Elin som dansade och sjöng för oss.
De är så söta de där småtösera!

Han fick massa fina saker!
Tyvärr så var det nåt pucko som snodde några av presenterna, Vem fan gör sånt?
Hoppas puckot vem det nu var, får mycket nöje med pengarna och whiskey'n och känner sig stolt över sin modiga handling. Idiot!

Man borde kanske ha lärt sig, på min 20 års fest var det nån som snodde min kamera och på dildopartyt var det nån som snodde Annicas mobil. Är man för naiv och tror gott om alla. Men ska man behöva låsa in sina presenter som man får på sin egen 50 års fest?

Dansa bugg, vals och nån konstig foxtrot med Johan. De här går jue inge bra jue..


Senare på kvällen så var det enn fullis som gick och bråka med alla, han sa till mig att gå hem, så bråka han med pappas kusin och sa att han skulle gå hem. Pucko!
You go home. ALdrig livet, de e pappa som har fest, , gå hem du och sov.
Tillslut så gick alla in och jag drog igen dörren, så vi låste ute han. =P
Men puckot vägra gå jue, så han ställde sig vid fönstren så jag vinka och drog för gardinen <--  se ja kan va mogen om jag vill =P

Va tror ni händer då.
Jo puckot gick hem och hämtade bilen, så han som knappt kunde gå på benen kom tillbaks i bil. A ringde snuten, dom sa att vi skulle ta nycklarna för han, men de gick han inte med på.
Så H brotta ner han och höll fast han till snuten kom hahaha Tror det var så om jag fatta det hela rätt..

Så när farbror blå och tant blå kommit tog de han sen började de fråga en del av oss massa frågor.
Själv gick jag in och återgick till kareoken.

Hahahah Snuten har då aldrig kommit till mina fester (vad jag vet iaf) och om dom har det så kommer jag inte ihåg det. Ni vet väl va man säger då, det man inte minss har inte hänt!  En gång är ingen gång, 2 är lika med noll..

Sen stod jag och Björn och diskutera pojkar och hans söner. Ja gillar Björn, han är skitrolig!
Fick nummret till S oxå, han som var min bordkavaljer på Björn och Barbros 50 års kalas.
så jag och björn stod ute och diskutera pojkar klockan 4 imorse..

Runt 5 så kom Magnus med taxi, han behövde nånstans att sova. Han var jue med och festa men han tog en avstickare till Grums.
Så jag passa på att åka taxi hem till min sköna säng.

När jag kom hem så stod det en skyltdocka med röven i vädret och greja i bilhuven och gräsklipparn och brädor och allt bråte dom fått tag i stod framför ingången ihopbundet med ett rep.
Men va fan har hänt?

Borgvikarna, som by the way har lagt ut en annons åt pappa på blocket så mobilen ringer i ett.

En skitrolig kväll! hade verkligen jättekul och det tror ja pappa hade oxå.
Som inte sov hemma inatt vid 7 halv 8 vakna jag av att han knacka på fönstret.
Så vart har du varit? hahahaha


          

         

         

         

         

         Humor!

 In i dimman!       Hinderbanan in.

    Vera som stod och meka i bilen.

 






Hearts
Pöss



Kommentarer

Postat av: ANNIKA

Publicerad 2007-10-08 10:40:20

Var det party, eller var det party??!!! Det ska vara värmlänningar inblandade för att bli en riktig fest!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela