Jennys tankar

de mos is on fajer!

Publicerad 2007-10-20 15:34:10 i Allmänt,

  Hej hopp!

Tror jag är inne i någon slags sömnperiod, ögonlocken vill bara fälla ner sig och föra mig vidare in i drömmarnas värld. Dreaming
Ska tillbaks till jobbet sen, har en sån där "delad tur" (Yeayh) själv vill ja kalla det för otur. =P

Min humor är ganska växlande, ibland kan jag ha otroligt torr humor (alltid om du frågar Magnus).
Som jag kan t ex skratta åt : vad gör per i skåpet? Han leker periskop!
Livet är hårt sa bonden. Grymt, sa grisen.
Sånt kan jag skratta åt, man är ju ganska lättroad.

  Av nån anledning skrattar jag alltid när det skiter sig för andra. Inte sådär elakt mohahah. Men när nån ramlar så ser det ju för lustigt ut.

Glömmer aldrig när Bosse, Pappa och jag skulle på öltält så vi lifta dit.Chugger
Alla hoppar Smidigt in utom Bosse som är aningen seg.
Så bilen börjar rulla. AJAJAJAJ skriker bosse som sitter i bilen men har ett ben utanför, ja då har han foten under däcket. HAHAHA 
Aj aj aj ja sitter fast, haha

Han vi lifta med fick fick nån halvpanik och börja dra i växelspaken åt alla olika håll och sa oj oj oj hela tiden.
Tillslut fick han iaf i backen.

Man kan ju inte göra mer än att skratta i såna situationer. Resten av kvällen gnällde Bosse om att hans nya skor inte alls såg lika nya ut längre, iaf den ena av dom =P 

Fina minnen en har.


Eller som när Pappa skulle hämta en gran, han slängde upp den på axeln och vi började vada hemåt i snön.
Här i Värmland hämtar man ju granar lite överallt, sånt räknas inte som olagligt det vet väl alla =P
Iaf vi börja traska så var det en stor sten han skulle gå över han hoppa galant upp på denna stora sten och sa nåt   kaxigt om hur smidigt han gjorde de.

Poff så åkte båda benen på en varsin sida av stenen hahaha där stod han med en stor sten mellan bena och en gran på axeln.
Christmas Tree
När han väl fick upp ena benet på den halkiga stenen, så lyfte han upp det andra ja då for det första. Sådär höll han på en stund innan han hiva i väg den jävla gran fan helvetet som han så snyggt kalla den. Då gick det bättre och vi kunde traska vidare..


Man kan se de komiska i det mesta, bara man vill.
  

En gång när jag Brorsan åkte bussen hem från skolan träffa vi Jimmy, som skulle av på samma ställe som oss.
Vi plinga och Jimmy och jag hoppa av, men Chaffisen stängde dörren precis framför brorsan. VI riktigt såg hans   snopna min och jimmy började stamma fram några men men men, när bussen började åka iväg.
Iaf vi kunde se att brorsan ropa till chaffisen som stanna bussen igen, bara det att chaffisen glömde visst öppna dörren. Så körde bussen iväg igen och jag och Jimmy skrattade ännu mer, man såg riktigt fredrik sura min. Hahaha Bus

3:e gången gillt iaf, 3:e stoppet så fick min lillebror komma ut. =P


Eller som den gången när det plinga en försäljare på dörren, dom ränner jämt här.
Jag var nere och duscha och Annica och Linnéa var ensamna på övervåningen.
Så plingar en försäljare på och öppnar dörren själv.

Vet inte vilka miner de gjorde men Linnéa har berättat att tillslut sa Annica "We don´t live here, go away."  Komiskt Ska prova den nångång "jag bor inte här"!

Eller som när jag och Fredrik sprang till dörren för att öppna, japp det var en sån där "tavel" försäljare.
Han visa mig en lapp. Ärligt, hur många läser allt som står på lappen..? 
Jag tyckte att det stod. Hej, jag är don. bla bla bla nåt..
Så jag började prata lite svengelska med han och han visade mig sina teckningar.
Han rörde inte en min, så stod min bror brevid och sa men Jenny han hör nog inte vad du säger..
scchhyy, så fortsatte jag prata.
Wait here..
Brorsan stod och log och sucka. Hans försök att berätta nåt för mig misslyckades när jag schyssade han hela tiden.
Iaf köpte en teckning, kan inte säga nej när de ser så ledsna ut.

Sen när han hade gått sa Fredrik, du vet att han var döv, va?
eeehh, nej.. de va han inte alls de. Hur vet du de?

ööhh de stod hej jag är döv på lappen, du märkte väl att han inte sa nåt..

Ja, men jag trodde att han var dålig på engelska bara.. haha
Man kan inte vara smart jämt liksom.


Ne måste börja göra mig iordning nu.

Nästa inlägg ska jag skriva om Mupparnas konung Herr Anders!
Råka lova han det förut =P



Hearts
Pöss





Kommentarer

Postat av: annica

Publicerad 2007-10-21 21:35:37

har jag inget minne av...kanske lite, men inte mycke ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela