Jennys tankar

Livets svåra frågor

Publicerad 2007-10-10 15:36:13 i Allmänt,

Nu ni, nu ni få en inblick i min hjärna och mina vänners
lr inte.


Ni vet moln, di där vita lr gråa som fluffar runt högt över våra små intelligenat huvuden.
Dom iaf, finns det regn i alla?
Hur vet regnet att de ska träffas just där i en klump?
lr är det vita molnen, moln som finns jämt och åker runt vår jord och samlar upp regn?


Jag och min gode vän diskuterade fötter förut, kommer ingen av oss på ett bra svar så är det ett mysterium hur saker och ting går till.
Vi vill egentligen inte heller ta reda på de, utan bara sitta och stri om strunt.
Iaf ämnet fötter: Hur vet högerfoten hur fort vänsterfoten växer? Tänk om en skulle växa med räserfart och den andra i mer naturlig rytm.
Hur skulle de se ut en fot med storlek 43 och den andra i 38, lite småkul. Både jag och min vän vet att fötterna inte är precis lika stora, vänstern är väl oftast lite störe. Eller?
Men varför blir den bara lite större, tänk om den skulle växa så man fick ha en 37 och en 38..


När räknas man som vuxen i denna släkt?
Vi kör med "barnbord" än, inte för att det gör mig så mycket, vi har alltid skitkul vid barnbordet.
Fast den yngsta är nu 18, när är man vuxen nog för att hamna vid vuxenbordet?
Är det först när vi skaffat oss egna ungar?
Och varför får alltid "barnbordet" gå ut till vuxenbordet när det ska sjungas och blåsa ljus?



Varför kan humlna flyga och varför fick pingvinen så korta ben, när de vandrar så in åt skogen långt? (Kolla på Pingvin program igår)


  
Vem köper egentligen alla konstiga kläder som visas på (nån hetings) höstkollektion? Finns väl inte nån som vill se ut sådär!   kändisarna sitter och klappar händerna och sjunger ut sin glädje över de vackra kreationerna de nyss sett.. Vem vill ha en disktrasa på huvvet med diskobrostar hängnas lite här och där och sen trippa runt i nån toapappers klänning?
Satt och kolla igår på nån visning på "Star", Designern sa att han inspererats av råttor nånting och de kan ja säga syndes.
Vem köper dessa kläder för apmycket pengar?
Jag skulle hellre gå på fest i pappas gammla morronrock, än att dra på mig det där..




Ska nog komma på fler


Hearts
Pöss





Kommentarer

Postat av: Marianne, eller Vargen, eller E.

Publicerad 2007-10-10 23:39:07

När vattenånga stiger uppåt från jorden, fryses den i ansamlingar, eftersom det är mycket kallare där uppe. Det är det vi kallar moln. De är vita för att solens strålar lyser på dem, och svarta för att de ligger i skugga. När de for med vinden till ett varmare ställe sjunker de och kommer ner till oss som regndroppar. S.k kondens. Såäre. Svar på en fråga iaf!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela