Jennys tankar

Söndasklubben

Publicerad 2007-09-03 23:01:12 i Allmänt,

Hej hopp!

Så i söndas var jag på kalas i Môlkôm, som vi så snyggt säger i Värmland!
Men vi tar det från början!

Vaknade gick upp och ropa högt på min bror som var bakis, man gör ju va man kan för att hjälpa till liksom.

Han gick upp och satt sig vid datorn och låssades inte höra mig.

Iaf i min ungdom så samlade jag på studsbollar, av nån anledning som jag idag inte riktigt kan komma på..
Men iaf, min lilla bäbis sara,  min misse mjau hon älskar studsbollar!

Så de ligger utspridda lite här och där.

och studsbollar kan ju vara väldigt roliga ibland.

Jag och pappa försökte busa upp Sara lite, men den gubben gick inte..
Så det hela slutade med att jag och pappa hade studsbollskrig, med en och annan tennisboll inblandad.

Han stod i ena änden av hallen och jag den andra.
Smidig som en panter var jag när jag sprang genom bombregnet och hämtade egna bomber!

Va riktigt jobbigt men jäkligt kul faktiskt, man måste ju få vara lite fjantig ibland.
Och eftersom jag är tjej utsåg jag mig till vinnare!

sen efter kriget tog vi en tur till Edsvalla, en förort till Slottsbron =P
   
Klockan 2skulle vi vara hos mamma, vi skulle ju på kalas.
Thomas och Petra fyllde år..

På våra släktkalas är det alltid väsen.
I alla tävlingar nån av oss anordnar, duger ikke dennes regler.
Nej alla ska lägga sig i och givetvis har alla rätt!

Moster Gunnel hade fixat med tävlingar, "mitt" lag nr 2 vann inte!
Men vi var högljudda och protesterade mot allt!

  Första grenen var att kasta pil på ballonger, varje lag hade 6 pilar, vi small 1.Darts
Sen anklagde vi rästen av lagen för att fuska, hallå där övertramp!
sen var det krocket vi kom igenom 3 bågar.
På kubben fick vi ner 0 stycken.

Sista tävlingen var att vi skulle komma på ett långt ord, längst ord vann.
  16 bokstäver var det.
Vi kom fram till Framtidsbrukant, vet ni inte vad det är så blir det smäll.
Efter endel heta och högljudda protester fick vi inte godkänt på de.
Så vi tog ordet framtidsbruk.

Det längsta ordet jag kom på var Kubantafsare!
den nivån är jag på =P


Gunnel hade lagat jättegod mat oxå!
Hon bjöd på lax och potatis mumma! Potato  Sushi

som vanligt satt vi vid "barnbordet" den yngsta är nu 18.
 Barnbordetskakfat, japp lata är vi oxå!

Hur länge ska vi sitta vid barnbordet och när får vi flytta in till vuxenbordet.

När morfar fyllde jämt hade han stort kalas med massa folk, vi barn fick sitta vid ett litet bord i köket.
  och med vi barn menar jag, mina kusiner och syrran, brollan och jag.
De andra som var på kalaset och hade barnen med fick sitta med vid vuxenbordet.

Vet ni vad dom gör sen då, jo dom drar i gång diskmaskinen.
Men den väsnas så, så dom stänger in oss i köket med en brummande diskmaskin hahaha
där fick vi sitta och käka tårta, men roligt hade vi.

Iaf vid 9 efter singelmammor söker man lr  vad det nu hette.for vi hemåt.

Vilka muppar värmläningen fick!


På torsdag ska vi ha spelkväll med massa vin!



                            




Hearts
Pöss




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela