Jennys tankar

Spelkväll..

Publicerad 2007-09-08 20:29:32 i Allmänt,

Tjena tjena!

image292


I Torsdags hade vi kalas för Fredrik och "Hej då" Kalas för Josefin och Morfar.
Fredrik fyllde 24, som ni säkert vet och syrran drar till Spanien i ett år och Morfar åker till USA i 6 veckor.

Japp nu blir det tomt här.

Vi hade ju iaf bestämt oss för en spelkväll och så blev det, vi drack vin och skratta som dårar.

Först började vi lite lungt med mat och vin, sen slängde vi fram första spelet Scattergories (först nu när jag skrev det insåg jag vad det heter, ops) Detta spelet spelar vi varje kalas.
Kan rekomendera detta spel till alla, vi har lika roligt varje gång =P

Men den här gången var vi riktigt lugna, inte alls lika mycket tjaffs.
Märks att vi blivit äldre och inte bråkar om allt =P

Vi spelade igenom alla 12 listorna och syster yster vann med 77 poäng!
Lungt och sansat än så länge.
Varmt som satan var det i barnbordsrummet.

Sen var det dags för lite kakor och mer vin, när kakorna var slut gav vi oss på Taboo.
Ett spel där du inte får säga vissa ord, himmla svårt och nu blev det lite mer tjaffs.
Man ska vara lag och tävla mot varandra..

Man får inte göra några rörelser med händer, står det tallrik på kortet får man inte säga tal.
Så detta felet blev det några gånger  och det tjaffsa vi naturligtvis om.

Men många skratt blev det. Denna spelomgång vann Jessica och Josefin.

NU var det iaf dax för Så Det Kan Låta.
Japp nu skulle det sjungas med vackra vin stämmor för fulla muggar.

Så fort vi visste svaret vråla vi i kör allihop!
Nu fanns det mer vin i våra kroppar så detta spel var riktigt roligt och man är ju värdelös på att nynna.

"Jag drömde en gång en låt",  Jag kan väl inte ha koll på alla låtar heller..
"These Boobs are made for walking" Jessica hade inte heller koll å alla låtar för..
Hade verkligen skitroligt jag, Tror att Josefin och Jessica van även detta spel.

Så nu tog vi spelet Upp Till Bevis, Detta spelet vann jag och Camilla Jippie!
Änteligen vann de äldsta!

Vilket spel alltså, lr var det vinet kanske?
Kul var det iaf!
Det känns som om det blev en helkväll, men kusinerna åkte faktiskt vid klockan 10 på kvällen.
Så sent blev det inte.


         

   Systrarna Thörnqvist är väl för söta! 

         

 Morbror Anders vill oxå vara med..

   
Min lillkusin Petra skulle ta lite kort och lyckades på nåt vis ställa in det på svart/vitt.  
  
       


Ha de gött!



Hearts
Pöss





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela