Jennys tankar

sommartider hej hej sommartider

Publicerad 2008-04-24 20:36:44 i Allmänt,

hej hopp!

Nu var det ett tag sen, har aldrig tid längre.

Så idag har jag haft seminarie, det var intressant hamna i en grupp där jag inte kände nån. Men det gick fin fint, vi satt ute i solen och diskutera.

Idag har jag oxå varit vid vid grums kyrka och hälsat på christer och mormor, brukar åka ut och ta en pratstund med dom ibland. Alldeles för sällan men det är mycket nu.
Var oxå ut och tittade till farmor och farfars grav, tungt som satan.

Var jobbigt och besöka alla iofs, känner att snart går det inte mer.

Har oxå varit på min första obduktionen den här veckan, det var en knepig känsla. Vet inte riktigt vart jag ska placera de.

Intressant men overkligt!

Jag stod mest och tänkte så här gjorde de med farfar, hade jag vetat detta då vette kattsingen om jag gått med på att han skulle obduceras.

Det är tur att det finns folk som arbetar med detta, de fastställer dödsorsak, ibland får de följa med polisen ut på olika uppdrag, de tar oxå hand om donationer, så tar de hand om trafikolycksoffer.

Kändes lite fel att vi stod där och titta. Men man måste väl tänka att det var ingen person som låg där, det var ju bara skalet.

Men  nu har jag iaf tagit och hållt i levern, njurar, fett ,hjärtat, hjärnan mm.
Känner mig aningen spänd inför nästa obduktion..



Ha de gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela