Jennys tankar

Akuten

Publicerad 2008-08-08 00:47:59 i Allmänt,

Hejsan hoppsan!

Så min lille lillebror ringde en kväll när jag var på jobbet..
Kom hit, kom hit nu, ja låser upp på sidan..

Shit amejen, vad har hänt nu var min första tanke..
Detta året har ju inte varit så bra, så man föreställer sig det värsta..
Morfar, Syrran, Mamma, pappa???
 Sick In Bed 
Iaf när jag kommer till brollan, så säger han inte så mycket, man får verkligen dra ur han vad som är fel..
Skrämmer upp en som fasiken..



Ringde iaf rådgivningen, lr va de nu heter..
Brollan fick tala med dom och de tyckte vi skulle åka in..

Så ut i bilen i 200, stressad som bara den... Runner 
Ja sjukhuset har ju inte varit det bästa stället att vara på detta året..

Syrran åker från stan jag kör mot stan, vi skulle mötas och ta syrrans bil in.
Försöker få tag i mamma som redan är i stan, hon är ute och äter med moster Gunnel och lyssnar på nåt band..
Får tag i henne tillslut så Gunnel kör henne till akuten och där får vi sitta i en evighet.
Tror brollan blev lite lugnare av att ha oss där..


   
                             Jag konstaterar att puls har han iaf...Nurse



Som tur är får inte min lillebror mer ont och det går ganska bra..
Han får iaf typ efter en timme komma in på rummet där de tar EKG, vi var kanske framme på akuten 10..
Sen får vi sitta på det där rummet och vänta och vänta och vänta. Doctor 

Brollan somnar iaf tillslut i sin säng, vi andra håller oss vakna och fnittrar åt allt, övertrött som as!

Mamma sitter på golvet, syrran i stolen och jag på läakrans "stol", Ni vet en sån där ergonomisk pall på hjul.
Liksom en trekant att landa röven på, kan tala om att den är då högst ergonomisk i en kvart, sen är den bara jävligt obekväm.

Försöker man sätta sig skönt så får man de hårda kanterna på sittknölarna, försöker man fixa ryggstöd med hjälp av väggen, ja då rullar pallen i en jäkla fart åt nåt annat håll..

Försök sitta skönt på en sån i 7 timmar!

La mig iaf på golvet tillslut, sov kanske 10 minuter.,
  

Fredrik var så rolig..
Du, du kan gå och lägga dig i hörnet där om du vill.. hahahahaha


Iaf efter en natt på pallen från pallestina (thihi, fan trött nu, kolla klockslaget) där alla knäppa pallar på hjul bor, så fick vi äntligen åka hem.
Fast först stanna jag och bjöd fredrik på mat vid nyänga, nåt behöbvde han ju imagen.

Var väl i Slottsbron runt 5, trött som en gnu.

Min lillebror är bäst bara så ni vet, inget ska hända han!





Hugs And Kisses


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela