Jennys tankar

gnäll...

Publicerad 2008-08-26 11:17:37 i Allmänt,

Tjenis klenis!

Så va hände med Var dig själv, det är insidan som räknas, var nöjd med ditt utseende ja ni vet allt sånt där.
Man har ju bara ett liv, så ska man ägna 40 år av dem åt bantning, för man tror man blir vackrare och gladare av att va 20 kilo lättare.
Dagens I-land problem..
Självklart tycker jag bantning kan va rätt ibland, vissa här i världen är ju onyttigt stora.
Fast det kanske är ett val de har gjort.
Varför banta i 40 år om du ändå kanske dör i en bilolycka imorgon, då är det bättre att ha levt gott och ätit de du vill..


Vem bestämde att smal var lika med vacker?
Inte så att jag förespråkar fetma här, men visst väljer man de så helt okej för mig.
Men när blev "normala" tjejer tjocka?


Skulle bli skitsur om nån fick för sig att göra om mig, inte om de gjorde de på skämt, men typ här tar man fina julkort lr nåt, så har nån fixat och trixat med kortet. Då är det ju inte jag för bövelen. Kan ju lika gärna ha klippt och klistrat själv om det ändå inte skulle föreställa mig liksom..



Tänk när man ska gå och ta familjefoto, så har fotografen varit där och ändrat till nåt han tycker är snyggare.
Ingen känner igen sig själv, undrar hur lång tid det tar innan de börjar med sånt..

Kan ju lika gärna köpa ett kort på kungafamiljen och säga jo men det här är när vi var på öland förra sommaren..


Tänk det finns faktiskt folk som tycker illa om andra just pga deras storlek, vilka puckon.
Tyck illa om mig för nåt riktigt skäl, va fan liksom.

Varför ska folk kalla en tjockis och sånt?
Är man överviktigt är man nog medveten om de utan att nån ska tala om det för en. Va fan!



Vilket årtionde, år hundrade började vi tjejer att sträva efter att vara smala egentligen.?
Det kan ju inte alltid ha varit så här..


  Hahaha kolla va ja precis hitta http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3179633.ab


Hugs And Kisses


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-08-26 12:22:48

Nu har ju inte du såna bekymmer.... men jag håller med! "Tycker dom inte om mig som jag är, är det inte mig de vill ha"...Så resonerar jag i alla fall.... Det jag gör gör jag endast för min egen skull, inte för någon annans! Kram kram....

Postat av: LINA VERONICA

Publicerad 2008-08-26 19:55:42

vad kul att du är med!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2008-08-26 22:21:49

Håller med dig helt och fullt.

Lycka till med pluggandet föresten.

Godnatt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela