Jennys tankar

Crapy new year

Publicerad 2008-01-02 21:41:12 i Allmänt,

Hej hopp!

Ni vet förra nyår så kände jag verkligen att det här är mitt år..
Allt skulle bli perfekt, har inte alldeles för mycket att klaga på heller.

Men det här nyåret och hela december har nästan känts som crap crap crap!


Ni vet när man blir rädd för nåt och sen inser man att den brevid är räddare än dig själv. Så du måste ta kontrollen och fixa det här nu! Så känns det, fast det hemska är att jag är fan inge modigare än den som sitter brevid.

När man väl ser den skräcken i någon annans ögon än rädslan i dina egna, det är då man har 2 val.
Fast jag vet inte hur man ska ta kontrollen eller om jag ska gå åt höger eller vänster.

För tillfället så har jag gjort mitt val att inte göra nåt val liksom, jag bara flummar runt som en grön slajmboll i bakgrunden.



CRAP CRAP CRAP!

Okej, det klanske är dags att tuffa till sig och ta kontroll över situationen och inte förlitas sig på att den starke alltid ska finnas brevid en.


Att se någons annans rädsla och sedan bära på dina egna som du inte törs sätta ord på, för att framstå som nån som får psykbryt, är inte det lättaste.
Men som sagt man väljer vad man vill se, för tillfället så väljer jag att inte se de jobbiga. Att inte "se" när folk omkring mig behöver hjälp är inget lättare än att se när de behöver hjälp. Båda lägena är jobbiga, Så vad väljer man?

Det är därför min gröna slajmboll känns så trygg kanske.



Oh Crapy day!




Pöss

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-01-04 11:25:34

Du kan aldrig hjälpa andra, om du först inte hjälper dig själv! Ta hand om dig nu, du är också viktig, för många människor! Jag bryr mig om dig!!
Kramiz

Postat av: steve

Publicerad 2008-01-08 19:28:28

är det för snygg håkan har känslor för en annan pingla som du tycker det blir skit.

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-01-09 09:49:21

Steve A.k.a Håkan, du glömde rimmet jue.. Nörd!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela