Jennys tankar

Christer

Publicerad 2008-11-20 19:27:02 i Firarhörnan,

Hej hopp!!



Så den 18 skulle ju Christer ha fyllt 60 år, så i tisdags bestämde vi oss för att ha 60 års kalas här.
Syster, broder, jag, Tony, Anders, Nipha, Gunnel och Camilla samlades hemma hos mamma.

Mamma hade gjort en smörgåstårta som var asgod, själv hade jag gjort kladdkaka och kolakaka.
Och så klart var temat Whiskey, Christer var ju väldans förtjust i Whiskey.

Så klockan 18 började partyt, vi åkte ut till graven tände massa ljus, sa hej till Christer och sjöng en trudelutt.
Vad är det för dag idag, för de e ingen vanlig dag tralalala...

Sen skålade alla i whiskey, alla utom jag och Gunnel som körde då.
Så jag gav mitt glas till Christer.

Efter att vi varit vid graven ett tag, så for vi hem käka tårta och prata om dittan och dattan.
När våra magar var mätta så vi höll på att spricka, så var det bara att sätta igång med spelandet och "whiskandet".

Vi spelade Retro, jag och mamma mutter var ett lag, just de vi kom sist oxå det gillades inte av mamma =P.
Tony och Fredrik kom 3:a
2:a kom Gunnel och Camilla och
1:a kom Josefin, anders och Nipha.

Vi är inga dåliga förlorare nån av oss, det är jämt höga diskussioner om svaren och allt.

Själv så var jag bartender och pytsade i whiskey åt folket på min ände.
jag skulle ju köra hem Tony och mig själv till han sen, så jag fick snällt hålla mig nykter.

       




Vi hälsade också på Mormor





     
Jag och Nipha är trötta som vanligt =P    



        

   



           


Det blev iaf en mycket trevlig kväll, dax att ladda upp med Whiskey inför nästa år.

Grattis Grattis på 60 års-dagen Christer, vi ses på andra sidan.


kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela