Jennys tankar

Namnsdag!

Publicerad 2008-10-06 21:44:48 i Allmänt,

Hej hopp!
Så idag hade jag namnsdag, så alla ni som glömde bort mig, Fy! =P haha
 
Jenny
 

Jenny

Namnsdag: den 6 Oktober.
Vanligt namn: är Sveriges trettiosjunde vanligaste tjejförnamn.
Alternativ stavning: Jenni, Jennie, Jhennie, Jhenny.
Stjärntecken: den som är född den här dagen har stjärntecknet Vågen.

Jenny är ett kvinnonamn och är en engelsk kortform av Johanna, med betydelsen Gud förbarmar sig.
Kan även vara en smeknamnsform för Jennifer.
Namnet har använts i Sverige sedan 1767. Jenny var en av kometerna på namntoppen under 1980-talet. Därefter har trenden vänt neråt igen.
31 december 2004 fanns det totalt 47233 personer i Sverige med namnet, varav 31574 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 393 flickor namnet, varav 102 fick det som tilltalsnamn.




Har varit i skolan hela dagen, räknat läkemdelsräkning, gjort lite grupparbete och suttit på föreläsning.
Jag tyckte tanten rörde till det ännu mer för mig, det är tur att jag har Anders, va skulle jag göra utan de mattegenit?

Har faktiskt hunnit med att pussa lite på Tony oxå, han är så go!
De e min heting de!!

Ja säger som Nina - Jävlar va snygg du är!

Träffa fröken Kämpe på orrby oxå, hon sprang runt med Noah och Lukas och leta mat.

Själv traska jag runt och leta grejer till kycklingrätten, mumma så gött!!

Har pluggat lite också med betoning på lite där.. Ska fortsätta till typ 1 tänkte ja, får väl se hur de går.. Har laddt upp med cola iaf..


Jaja, de var nog allt för mig..

Tjing Tjong!


 Hugs And Kisses 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela