Jennys tankar

The bil

Publicerad 2008-10-02 16:43:37 i Allmänt,

Hej hopp!

Så jag tänkte berätta om gårdagen..
Hela den dagen krångla *suck*, men många skratt blev det ändå..

+ att jag och Tony tjaffsa kvällen innan, så sov verkligen skitdåligt.

Flirta hit, flirta dit fan ja blir tokig, tjöt jämt!

Iaf på morron så blev jag sen, för ja, ja sov nog för länge.. Kanske inte så konstigt där då, men klockan ringer så fort nu för tiden. Fan min hinner inte ens bädda sängen innan man ska ner i den igen..

Jo iaf, så blev lite sen, väl ute i bilen så startar inte den, AAAAAAHHHHHH!!
Prova några gånger tillslut hosta den väl igång, men under protest!

Hämta upp Nettan och sen Nina, typ vid raksträckan vid stallet så började det ösregna, plattan i mattan för Cissi stod ute och väntade på sena mig.
Får dåligt samvete nu.

Brumma som bara den in mot staden, allt gick jätte bra ända till vi kom till lägenhetslängan där syrran bor. Då började hela bilen och skaka, jag svängde ut för ja trodde ja var på kanten, men nej..

Kör iaf så ja ska kunna svänga av vägen, där hoppar vi alla 4 ut och tittar på ett däck som var helt platt.
Men helvetets jäkla piss fan, var väl ungefär nån av ramsorna som gick så..
Rök om däcket och fan va gör vi nu..,



Rulla sakta men "säkert" in på en parkering och ställde bilen. Efter de så sprang vi runt och leta efter parkeringsautomaten som skulle vara på någ väg vid hus 88..

Blev en liten joggingtur till den, i med pengarna och springa till bilen igen.

Packa på sig grejerna och börja gå mot universitetet, hurtig promenad på morron är ju nyttigt som ni alla vet.
Stressigt som fan, det var ju obligatoriskt den dan.

Kom lite sent iaf, svettiga som barar den. Satt där och pusta och försökte lyssna på läraren som prata tyst som bara den..

Efter skoldagen var det bara att traska till bilen igen och krångla med däcket.
Men tjejer kan!

Så vi fixa däcket, var inte så mycket luft i reservdäcket insåg vi när vi satt oss i bilen.
Så ringde syrran, vart är närmsta mack?
Fick prata med Emma som försökte förklara vägen för mig..

Sen när vi rulla ut från parkeringen kläcker nettan, man skulle allt ha en sån där kompressor (heter de så?).
Men öj det har ja ju i bagagen, så backa tillbaka och pumpa däcket. Se tjejer kan!!

Sen fick vi se en röv i en flyttbil, så efter de var ju dagen gjord.

Brumma sakta men säkert hem..

Ni vet där det blir dubbelfiligt, där fick ja se att dt kom en buss i backspegeln..

"åhnej, nu blir jag omkörd av en buss, *suck*"
"hahaha! Bussen övningskör, haha"

Jag blev omkörd av nån som var ute och övningskörde i en buss, det är ju ännu värre!



Cissi som är uppväxt med bilverkstad visste precis hur man gjorde på bästa sätt!


  

Hugs And Kisses



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela