Jennys tankar

Överraskningsfest!

Publicerad 2008-09-14 13:16:53 i Allmänt,

Hej hopp!

Så efter veckor av planering, var det äntligen dax för brollans överraskningsfest.

Att inget sagt nåt är ju helt otroligt, men va kul det var.

Det började med att brollan inte ville ha nån 25-år fest, men de tyckte vi att han visst skulle ha.


Så vi (Jag, Mamma och syrran) fixa lokal, kareoke maskin, lekar, inbjudningskort, tårtor, pizzor, ja ni vet allt som behövs.

Vi har gömt grejer över högt och lågt hos oss, så Fredrik inte skulle se och misstänka nåt.

Iaf när fredagen väl kom satt det en deppig Fredrik här hemma i Slottsbron och muttra över att alla hans kompisar hade köpt öl och till och med Christer och Marie är i Grums, men ingen hade minsann frågat honom om han ville vara med och festa.. Hahaha

Ja men du och jag kan gå på casa rosa sen om du vill, tyckte ja..

Hann satt hemma och muttra över att ne, ska minsann ställe in min fest. Han kom ju på bara för nån vecka sen att han visste ville ha fest och skulle ha det den 13:e.. Så jag och Jossa rava oss hem och började ringa runt allt folk och säga festen är den 5:e men Fredrik vet inte om de..

Vid 4-5 sa ja till Fredrik att det blir inge Casa Rosa, jag drar till kil och dricker iställe, så vid 6 åkte jag och hämta kilsbönderna och körde dem till folketshus, av med dom vidare och hämta Grums folket, bara det att bilen krångla så jag blev där stod jag vid hotellet i grums med en krånglande bil.
FAN FAN FAN!!
Vem ska man ringa nu då?

Pappa och Jossa är med Fredrik, mamma och Lennart är i folketshus.

Som tur var kom Arron förbi, med ett billass som skulle till slottsbron, så de stanna och hjälpte mig.

Vid 8 var vi iaf samlade vid folketshus, Syrran, pappa och Brorsan då skulle åka vid kvart över 8 för att hämta pizza.
Haha Pappa skulle bjuda på pizza för att Fredrik fyllt år.

Så kvart över 8 ringer Jossa och beställer pizza, hon ringer då till mamma och säger sin beställning. Detta betyder att nu åker vi från Slottsbron.
Så in med alla rökare vid folkesthus, släcker lite ljus.

Åh det var så roligt.
Väl vid folketshus går jossa in och pappa kollar på min bil, själv står jag och trycker vid dörren med Fredriks välkomstdrink.


Nu efteråt har ja frågat Fredrik vad han egentligen tänkte..
Eftersom Ingrid håller på med Line dance så trodde han först att det var därför de svängde upp till folketshus, sen fick han se Anders och Niphas bil, Då tänkte han men ska vi ha kalas här?
10 personer ur släkten, jaha?
Så han fatta verkligen inte att vi hade bjudit in alla kompisar till han, förens mamma tände ljuset och alla börja sjunga ja må han leva..
Så klockrent!!!
Va så kul att se min lilla bror så glad!!


Klädsel är ju som ni ser, Mössa/Hatt, Solglasögon och Kortbyxor.
                             

Eftersom temat var Fredrik så var välkomsdrinken Mintu med O´boy.
.

När Fredrik hade Kommit, så fick han mingla lite och prata med alla medans jag och Jossa åkte och hämtade 9 familjepizzor och en vanlig till Fredrik.
7 familjepizzor med Bacon och lök, för det är Brollans favorit, sen 2 vegetariska för ja vissa äter ju inte kött, Så då fick det bli 2 margarita med annans.

Som vanligt hade vi tävlingar, får se om jag lägger upp några kort därifrån..
Sen sjöng vi kareoke, spela guitarr hero och dansa som tokar, lr det ska nog va drack som tokar =P

Mina grabbar och jag rockar loss!!

         


Ja det var några bilder iaf..


Jätterolig kväll!!


Var längesen jag hade så kul!!
Grattis Brorsan!!



 Hugs And Kisses 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela