Jennys tankar

Fredag

Publicerad 2009-04-26 14:21:01 i Allmänt,

Tjena Tjo allihopa!

Det är nya och posituva Jenny här, ska försöka hålla mig positiv och tänka som Malins kompis.
Så snart kanske man kan handla på Orrby igen =P

I fredas hade jag en riktigt härlig dag, var hos Malin och fika och prata i flera timmar =)
Vi åt glass med grädde, banan, maränger och chokladsås. Jättegott i sommar/vår värmen.
De blev så varmt/ kallt så vi flyttad oss mellan skuggan och solen flera gånger =P.

Bam var såklart oxå med och var social, låg på gräsmattan och prata med oss. Vilka tassar han har, ser ut som ett litet lodjur som kommer smygande, så söt!!! Sikken liten gos.

Tiden sa bara poff sen var klockan 5, hade inte Malins gubbe kommit hem, så man fick lite hum om tiden hade jag säkert suttit kvar och pratat än =P
De går fort när man har kul!

Vi pratade om änglar, förlossningar, barn, killar, lite centrum, lite skvaller.. Ja vi hann med det mesta =P.

Passade även på att fråga Malin om hon ville vara med på förlossningen om syster yster är sjuk lr kännar att "ne, de här fixar ja inte", lr om hon bara inte vill varasjälv med mig.
Som tur va sa hon ja =). Så gött att ha en till som kan vara med.  Känns tryggt att ha söta Malin med, tror hon skulle passa perfekt som barnmorska och det är de fler som tycker har jag hört =P.

Fick oxå ett jättefint halsband av Malin.

Tro står det på hjärtat.




Tro
är frid mitt i en storm
beslutsamhet mitt i en motgång
och säkerhet mitt i ett bekymmer
för ingenting kan röra en själ
som är skyddad av TRO






Den lilla stenen är en Hematit som ger styrka och stärker självkänslan. Skitsnyggt!
Kommer bli väl användt i sommar!
Passade även på att hämta armbanden som jag beställt, mycket lyckad present kan jag meddela.

Är inne i en riktigt tårperiod nu, blir blödig för allt..
När de händer nåt på tv'n, oj hon gick i mål vad glad hon blev.
När Malin sa att hon ville vara med på förlossningen.
Igår när jag åkte bil in till stan och kom och tänka på mammas granne som gick bort för nån dag sen.
Kolla på stockholm - arlanda och dom blev så glada när de kom hem..

Så sitter jag där och fäller några tårar...

Ja fredagen var helt perfekt och kunde inte ha spenderat den bättre!

Tror jag fick med allt där.. Borde verkligen uppdatera varje dag så man kommer ihåg nåt =P

Pössen och kramen gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela