Jennys tankar

Onsdag

Publicerad 2009-04-22 11:45:22 i Allmänt,

Hej hopp!

Så idag har jag varit hos barnmorskan och lyssnat på bebbens hjärtljud, ligger fortfarande stadigt på 140..
Så ja, om man nu tror på hjärtljud så ska jag väl ha nån balndning, ungefär som de sa på ultraljudet.
Först tyckte de att det var en tjej, sen en pojke..
Barnmorskan trodde att bebisen sov och de e jag beredd att hålla med om, vaknar på kvällen och håller igång på natten.

Får säkert en riktigt nattuggla, bara för att man själv sover som en stock på nätterna =P.
Är så nyfiken på denna lilla människa!

Är väldigt nyfiken på 3D/4D ultrajud oxå, men ja ska inte göra nåt.. Men visst vore de kul att få ser hur bebben ser ut..


Pratade lite om mitt illamående och trötthet, igår orka ja knappt få i mig nån mat. Fy satan orka inget igår kändes de som, var riktigt jobbigt i skolan.
Sitta och hålla igen kväljningar hela dagen hualigen..

Idag är det iaf bättre..

Ska försöka att inte tänka på de, prata oxå lite om min mage. Barnmorskan tyckte den växer perfekt, men folk påpekar jämt att jag är så himmla stor, så hon förklara lite att de beror på vart man "bär" bebben..



Idag blir det plugg för hela slanten och ikväll kommer det någon försäkringsgubbe..
Imorgon ska vi sätta kad, PVK, ta venprov och lite annat. Ska bli kul att se om man "lärt" sig rätt.


Känns mycket bättre nu oxå, även om samtalet råka komma vid en dålig tidpunkt.
Fattar inte varför jag inte fick dom svaren direkt, hade sluppit offra massa energi på de och allt.

Är så trött i huvve när det gäller detta, helt slutkörd. Vill inte, orkar inte.
Få klart på de så jag kan fortsätta mitt liv som vanligt utan p hjälp..


Är jue med i Selmastudien oxå, så i vecka 25 skulle jag dammsuga hyllor och lister och sånt i mitt rum. Inget från golvet fick följa med stod det stort och tydligt flera gånger.

Så när jag skulle damsuga på hyllorna högst upp fick pappa snällt komma och bära dammsugaren, sa till han att jag inte fick dammsuga golv. Fundera på vart jag skulle dammsuga mer, han titta lite på mitt "'selmapappare".

Sen tar han dammsugaren och säger här har du en liten dammtuss böjer sig ner och suger upp den från golvet..
ÅÅÅHHHH trodde jag skulle bli tokig, hur kan man missförstå. Jag sa flera gånger att jag inte fick dammsuga nåt från golvet, hade till och med den korta delen att dammsuga med..
Svor och skrek några gånger åt klanten, va fan!

Han sa jaha, jag trodde det var DU som inte fick böja dig och dammsuga golvet.
Vem i H-vete plockar isär dammsugaren så man får den korta delen kvar för att sen dammsuga golvet??
Om jag ville dammsuga golvet hade jag väl haft de långa röret kvar så jag slapp krypa på alla 4..

Logiskt tänkade på hög nivå i min fars hjärna där.

Ne nu får jag fortsätta med pluggandet, mycket som ska hinnas med idag..

Kramen

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-22 14:50:57

Tur du har fått all intelligens efter din MOR :-)

Kram

Mamma

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-04-22 18:12:31

Vilken stjärna din pappa är :) Han är omtänksam iaf ;) skrattar så hela soffan skakar Haha

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-22 23:07:00

tycker inte att du är nå större än nån annan gravid som jag känner. Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-23 10:45:57

Vad är selmastudien????? Haha, låter som du ärv klokjheten från din mor, och skojigheten av din far, för du är definitivt en blandning, hihi...Vi hörs sen! kramiz M

Postat av: Sara

Publicerad 2009-04-23 12:57:52

jag undrar också vad selmastudien är! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-25 00:03:32

oopps! Nu är det bara 80 dagar kvar!!! Men jag är beredd!!! Kramiz M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela