Jennys tankar

Veckan som gått...

Publicerad 2009-04-03 14:33:39 i Allmänt,

Så vad händer i mitt liv då..

Hinner inte med nåt känns de som, sitter begravd i dessa böcker.
Så mycket som man ska hinna med och dygnet har bara 24 timmar.

Månads så var det tenta och en sväng till centralsjukhuset för att gå på den där förlossningsgrejen.. Ganska intressant faktiskt!
På väg hem från sjukhuset så ringer en lärare till mig och vill prata om tentan, de va visst så att de glömt att kompiera upp 2 sidor av tentan och alla vi som hann gå innan typ 12 fick aldrig veta nåt.
De kom och dela ut "del 2" till eleverna som var kvar..
Snälla som dom e så skulle vi få tillfälle att göra tentan imorgon klockan 8:15 (alltså på tisdag).. Jahapp de var den sovmorronen *suck*.
Hinner fan aldrig sova heller, e asstressad nu och hinner inte med nåt..
Nu när ja sitter här och skriver tänker ja på allt ja måste börja med snart..


På onsdagen så var jag hos barnmorskan Sofia, världens bästa!
Mätte magen, lyssna på hjärtljuden igen och ångest över att väga mig.
Nu börjar de dra iväg! Kanske tur att ja inte hart tid att tänka på vikten.. Ska iaf skaffa mig en promenadkompis, tänkte tjata på bullen! Han bor ju ändå här och kan följa med mig på kvällarna.. Undrar om han tycker de e en bra idee?

Bebben har helt fel dygnsrytm, bara lite fladder och nån lös spark på dagarna. På nätterna och tidiga mornar är de full fart och h*n försöker rymma ur magen tror ja,.. Kickbox sparkar och kullerbyttor..

Torsdag så var det in till veterinären med misse maoun, hon skulle ju till en ögonläkare och se om de såg nåt fel..
Pupillreflexen var ju inte riktigt med sist, men nu såg allt bra ut..
Hon tyckte sara hade ovanligt fina ögon för att vara så gammal..

Den som tog emot kunde inte heller tro att hon var 16 år, hon ser riktigt fräsch ut!
Visst gör hon tänkte jag.

Sen så var hon jätteduktigt när hon fick vaccination och när de lyste henne i ögonen.. De e min misse de, japp man blir lite stolt =P.


Fastspänd och klar för att åka till veterinären =P

Sen har jag suttit i skolan som vanligt, vi kämpar med att bli klar med ett arbete, sen så är det tenta imorgon.
På söndag blir det att gå igenom alla anteckningar och börja plugga inför nästa tenta.

Idag då, jo idag har jag varit på vårdcentralen med mitt öra, de verker som bara den, men det syns inget på de.
Inte i örat utan själv ytterörat och runt örat och lite ner på käken.
Så domnar liksom lite av kinden och de nära ögat bort lite ibland och sticker i de..
Men de hitta inge fel allt såg bra ut i örat och runt örat..

De skulle ringa på måndag och höra om jag fortfarande har ont, för då skulle ja få träffa någon läkare.

Iofs värker hela högersidan av kroppen, benet och armen oxå..

Så nu blir det mer plugg, sen ska ja gratt min kusin ikväll.
Imorgon blir det tenta och massa renskriving och på söndag jobb + massa plugg! Funderar på om ja ska ta med datorn så ja kan skriva rent lite på rasterna

Man är inte dirket nå social som student, pratar en stund när kompisar ringer, men ja sitter bara där skitstressad och har egentligen inte alls tid att prata.
Så efter en stund så får ja lägga på =/..


Därför tryckte jag ihop allt i ett inlägg här..Så ja vet de blev långt och bökigt.. Men ja hinner fasiken inte med datorn för tillfälle...

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-03 17:31:01

okej Jenny!! Nu gäller det att prioritera...allt u inte hinner, sortera ut, vad som är viktigt för din skull... alla vännerna finns kvar, tänk utifrån dig själv. Inte bra att du går och är stressad, då blir du spänd och i sin tur får du värken!! Hör nu vad tant malin säger, jag är gammal och klok vet du väl, hihi... kramiz M

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-03 17:59:35

Lycka till på tentan imorn!! Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-03 18:06:13

okej Jenny!! Nu gäller det att prioritera...allt u inte hinner, sortera ut, vad som är viktigt för din skull... alla vännerna finns kvar, tänk utifrån dig själv. Inte bra att du går och är stressad, då blir du spänd och i sin tur får du värken!! Hör nu vad tant malin säger, jag är gammal och klok vet du väl, hihi... kramiz M

Postat av: Therese

Publicerad 2009-04-03 18:50:10

Det är inte så att du är väldigt spänd i halsmusklerna på den sidan? Jag brukar bli det och då kan det göra ont sådär vid örat och så brukar det domna bort i ansiktet på mig.

Ta hand om dig! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela