Jennys tankar

Humor

Publicerad 2009-08-21 21:57:41 i Allmänt,

hej hopp igen!!

Idag har jag även haft besök av Reidar och Berit från Norge, de är och hälsar på Nipha och Anders nu.
Så det har varit fullt hus här, elektrikern Lennart är oxå här. Han har grejat med Vincent's hoj =).

Måste bara berätta en rolig sak, blir lite fel med språket ibland även om norska är lätt att förstå.

Iaf så ringde Reidar min morbro Anders för att förbereda dom på att de nu var på väg och att de skulle komma fram den tiden.
Anders frågar då om de har åte mat, med lite knaster på linjen så får han ställa frågan 3 gånger. Reidar i andra änden tycker de var en konstig fråga och säger ja.

Det Reidar hörde var "har du Automat?" , som automatväxlad bil.
HAHAHA!

Så sen när de väl kom till Anders och Nipha tyckte de att det var lite konstigt, för de brukar alltid ha maten på bordet. men iaf så frågar Nipha tillslut "Ni hade ätit redan va?".

Svaret blev jue självklart, nej de hade inte ätit och missförståndet blev uppklarat, men humor var de!!!




Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela