Jennys tankar

Söndag

Publicerad 2009-08-09 09:52:26 i Allmänt,

Hej hopp!

Tänkte jag skulle passa på att skriva lite, Vincent har precis fått frukost och ligger i min säng och sover.
Tur att man köpt spjälsäng =P, den sov han bara i de första dygnen sen ville han inte ligga ensam nåt mer..
Fast han får så gärna ligga brevid mig och sova =).

Vad har mer hänt då, jo han har tagit sitt första dopp i badbaljan för några dar sen, det var populärt, japp han är en Thörnqvist =P Vi var jue vattendjur som barn och älskade att bada.. Det gör jag iofs än, men det blir inte lika ofta som förr + att badkaret var aningens större förr =P

Så har plutten tappat naveln, japp han är stor pojk nu.

Han är så söt, när man håller honom och han sträcker på huvvet för att titta över axeln på en så ser han sååå stor ut, inge bebis alls över honom då =P


Ne nu är det dax för en dusch för mig, sen blir det mat till lillen..


jo just det, du Anonym.. När jag skriver Farbror menar jag det inte som fars bror, utan farbror ungefär som när jag skriver tant. Typ farbror doktorn =P


Pössen och kramen

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2009-08-09 13:45:12

Ser ut som om att allt rullar på, precis som det ska... längtar erfter er lite måste jag säga! Hälsa momor och moster för de söta kommentarerna i min blogg... kramiz M

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-08-09 21:46:21

Linus vägrade sova i spjälsängen de första två dygnen. Vi fattade ingenting han bara grät och grät. Den tredje natten fick han sova mellan oss och det har han gjort sen dess. Det sägs att spjälsängen känns stor för dessa små liven och att de behöver massa närhet. Och det är så mysigt att ha plutten i samma säng. Man vaknar alltid till ett stort leende, och det är inte Johans =)Kommer bli svårt att övergå till spjälsäng tror jag, men Linus kan ju inte sova mellan oss hela sitt liv =)



Kul att Vincent gillar bada för så blir badstunderna så himla mysiga =) Och skönt att han har tappat den där stinkbomben. Jag hoppade av lycka när Linus tappade sin.



Hur känns det annars då mamma Jenny? =) Har du vant dig att ni är två nu?



Massa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela