Jennys tankar

23:e december

Publicerad 2009-12-24 00:41:21 i Allmänt,

Hej hopp!!

Så idag har det inte hänt så mycket, var meningen att vi skulle hinna med massor, men det bidde inte så..
Tror inte jag gjort ett dugg idag, var meningen att jag skulle ha hunnit med att åka till kyrkan och tända ljus på farmor grav, hon skulle jue ha fyllt år idag.
Men det får bli en annan dag, var hos Malin idag och hälsade på och bytte julklappar. Vincent och både jag fick fina julklappar som vi fick öppna nu, Malin fick även öppna sin =P. Vincent öppnade mitt paket alldeles själv, duktig pojk jag har =).

Det blev en liten pratstund, plutt var kinkig när vi kom dit men blev på bättre humör sen =).
Efter Besöket hos Malin åkte vi vidare till Morfar, körde förbi 2 polisbilar längre ner på Duvåsen och när jag skulle köra in på gården så stod det en där. De var runt och kncka dörr för de har varit några inbrott i Slottsbron, bla 2 idag mitt på blanka dan bara några hus ifrån pappa. Sa att vi inte sett nåt konstigt men att de skulle höra med våra grannar som är pensionärer och hemma hela dagarna. Antagligen har de väl kollat ut vilka hus som är tomma  på dagarna och passar på nu vid jul när de vet att folk får besök. Men ändå fy fan.

Iaf så ska jag och broder turas om att bo hos pappa när han jobbar nu, inte för att vi direkt har nåt av värde på det viset, bara tv, datorer och prylar och de är jue inte hela världen om man blir av med. Men skulle bli tokig om de tog smycken efter min farmor lr ändra saker som är värdefulla för mig!

Farfar Lasse var också hos pappa så Vincent fick lite mys i farfars famn också =). Han skulle komma en sväng imorgon också =). Så Vincent får träffa både farfar och morfar sin första jul, självklart får han träffa mormor, moster och morbror också =). Tänk hans första jul, de knns så overkligt på nåt sätt..

Jag och Lasse "mobba" pappa också, han har jue blivit såååå smal! Han var väl inte så stor innan heller, men nu är han sjuktsmal. Ska tvinga i han julmat imorgon (vet att klockan är över 12 men, de låssas ja inte om).


Ne nu ska ja sova..

pöss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela