Jennys tankar

Året 2009

Publicerad 2009-12-31 17:35:48 i Allmänt,

Ska försöka sammanfatta mitt år tänkte jag. Ett år fullt av nya upplevelser och fina stunder.

Januari
* Det tog slut mellan oss, tråkigt en liten stund, men glad över att de livet inte var mitt öde..
* Plutt låg i magen och jag kände hans rörelse för första gången.
* En tur till akuten blev det också för oss, då magen kändes konstig och mitt hjärta slog konstigt. Fick se plutt på ultraljud
* Började använda be safe bälte i bilen, för att skydda det finaste.
* Ladies night med centrumtjejerna, hur kul som helst!
* Middag med kilspöjkera, spelade spel och ko-de-nyga blev ett ord =P
* Jag blev 1 år äldre
* Hann även med en grabbkväll hemma hos Martin där de visade upp en hemmaritad f*tt-karta =P. Ja konstnärer behöver grabbarna inte bli =P.

Februari
* Praktik på Centralsjukhuset, magsjukan på hela avdelningen under hela praktiken..
* klippte lugg för första gången på x antal år
* Ultraljud =)! Vilken upplevelse och känsla, underbara syster yster var med mig.
* Utekväll med Magnus, Håkan och resten av grabbarna.. Trevliga Oscar "tog hand om gravida mig" som han så snyggt sa =P

Mars
* Födelsedagsfest för Matz, massa trevligt folk!
* Magen börjar synas mer och mer =)
* Släktmiddag i grums hos Nipha
* Började på mödravårdscentralen i Karlstad, massa tips och hjälp
* Min misse blir sjuk och blev inlagd..
* Vincent's prins kompis tittade ut, prins Linus =)

April
* Missen sjuk igen
* Ännu en centrum prins tittade ut, Prins William
* Äggpromenaden gicks med ett gäng glada grabbar: Magnus, Broder, Jörgen och Grahn 
* Fest hos Arron för Marie, kul att träffa alla och att diskutera med Dan och Anders. Fick också se hur en indisk Nalle Phu ser ut=P
* Påskfirande i Molkom
* Fest hos Jenny
* Grillning hos syster med grums och kilsgänget, massa mat och trevligheter!

Maj
* Grillkväll hos Håkan med Christian och Nya Martin
* Hel del lunchande med grabbsen
* Fest hos kusin
* Fest hos Johan
* Bio med Magnus
* RumByte
* Spelkväll hos Aronsson, jag spelade dock ingenting =P

Juni
* Personalfest, med egen gravidhörna =P..
* Sommarlov =P
* Väntar på att plutt ska komma ut
* Midsommarfirande i Borgvik och Grums
* 30 års fest för kusin
* bad-dater med Mattias
* Date med tösera i Sunne

Juli
* Väntar på plutt
* Mat med kilsgrabbsen
* Mariebergsskogen med Mamma
* Broder kommer hem från festival, förkyld
* Kubb och grillkväll med grumsgrabbar
* Förkyld --> Akuten --> Infektion --> Svininfluensa
* Äntligen tittar plutt ut =), världens häftigaste upplevelse och fick dela den med 2 underbara människor

Augusti
* Hem från avdelningen
* Massa mys och Gos med älsklingen
* Massa besök som ville se guldklimpen
* Hjärnröntgen
* Nwt--> osv..
* Tjejmys hos Malin
* Fika hos Malin med Prinsarna
* Ladies Night med mamma och syster

September
* Fika med tösera i segmon
* Fika med Malin
* Faderskapstest
* Medium
* Ultraljud på Vincents hjärta
* Tenta

Oktober
* 100-års fest för mamma och Thomas
* Posta äntligen brevet
* Plutt får en pappa på pappret

November
* Fika med med goa tjejer här hemma
* Skriva på pappren på kommun
* Fika hos fru Rönngren
* Tjejmys i Deje
* Dopkort
* Tenta

December
* Julbord med Centrum
* Min älskling döps, Carl Vincent Alfred Anders blir hans namn.
* Tenta
* Prinsens första jul
* Packar för fullt
* Prinsens första nyår =)


Ja har säkert missat nåt nu =P, Sen har det hänt massa framsteg för min lille älskling förståss =)


Gott Nytt År på er!


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela