Jennys tankar

Fråga

Publicerad 2009-12-05 23:49:32 i Allmänt,

När ni skulle ge era guldklimpar ett namn, hur kom ni fram till just de namnet?
Hur tänkte ni kring namnet?

Min plutt fick namnet Vincent bara för att jag gillade de, sen så ville jag inte ha ett namn som enkelt kunde gå att rimma på. Ni vet typ Ulla, mest för att vissa barn kan vara elaka.. (Om jag nu hade fått en tös och ulla var mitt absoluta favvo namn, så hade det säkert blivit en ulla trots rim =P)

Men när jag väl bestämt mig för Vincent så fick jag reda på att min morfars pappa hette Carl Vincent =P..

Jaja, lite nyfiken på hur ni andra valde och tänkte...

Kram

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-12-06 00:25:45

Tjejnamn tycker jag är lätt, har många som jag tycker är fina. Men killnamn är supersvårt och när det var TVÅ killar som skulle ha ett varsitt namn blev jag och Sebb satta i en svår situation. Men till slut så samsades vi om Samuel. Ca två veckor senare kom vi på Denny... Enbart för att det var de enda namnen som vi inte kände till någon "knäppskalle" som hade.. :P

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-12-06 12:18:22

Jadu!!! Primadonnan skulle egentligen heta Nomie, det hade jag bestämt ända sen jag var jätte liten för jag tyckte det är så fint. Men en dag när jag satt på spec. mödravården så läste jag en skvallertidning och då var det en kändis som hade en flicka som hette Kimberly och jag tyckte det var så fint, så det fick det bli =P Pojknamn hade redan Johnnie hittat ett och det gick inte att ändra på =P Men det kom en liten Kimberly.



Vad har din guldklimp för andranamn?

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-12-06 13:06:33

Jag var först helt inne påatt mitt barn skulle heta Felicia först. hade alltid drömt om en flicka som skulle heta det. men en dag så bara slog det mig att Linnéa skulle hon heta. Såg framför mig en blond tjej i gul klänning som sprang omkring i kräset och man ropade Linnéa :) Då bytte jag namn :D

Sedan när jag berättat att Linnéa skulle heta just Linnéa blev morfar extra glad. Då kom det fram att hans mamma hette Linnéa :)



KramKram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela