Jennys tankar

tjoflöjt

Publicerad 2009-12-20 23:30:04 i Allmänt,

Hej hopp!!

Hinner inte med bloggen ett dugg tycker ja, så mycket annat som måste kommas ihåg och göras..
Köpte lite fler julklappar idag, kände mig manad att gå in på unicef´s sida och klicka "hem" lite. Man får väl hoppas att de kommer dit det ska!

Imorgon ska jag ner till systemet och inhandla några julöl, inte till mig.. Är en del i en julklapp =P..
Men ja längtar efter ett glas vitt vin, jag får väl hålla i flaskan lite imorgon när jag är på systemet =P. Fast på nyår blir det nog ett glas av favvovinet =P..

Visste ni att min son, han har ett väldigt litet sömnbehov om man jämför med mitt. Shit pommes!
Han är vaken nästan hela dagarna, han somnar vanligtvis aldrig före halv 11 längre, så vaknar han tidigt som bara den. Jag behöver mer sömn. Inatt har jag iaf gått med på att Vincent ska få sova nere hos mormor, får väl se om jag kan sova nåt bättre.. Iofs kan jag jue inte bara skylla på Vincent, han kan sova men jag ligger ändå vaken till halv3-3 och virder och vänder mig, så när han piper lite vid 5 så är jag mer än trött.. 
Har varit mycket stress inför tentan och flytten, sen massa krångel med K, så mycket tankar på nätterna om allt. Men det blir bättre, man måte ha det så ibland så man kan uppskatta när det är riktigt bra i ens livet, sånt kan man inte ta för givet..

Just det jag och Vincent var jue med morfar och farfar och käka på obs. Han fick busa med både farfar och morfar vid bordet =P.
Såna ställen kan jag tycka att det är okej att ha med småbarn, men hade han börjat skrika och inte gick att trösta hade jag naturligtvis gått där ifrån....
Japp jag erkänner, jag tycker faktiskt att när man ska ut på vissa ställen så får man lämna barnen hemma..  Förstår inte alls vissa föräldrar som verkar bli skitupprörda på tex att de fått en inbjudan til ett bröllop där det står att de ska vara barnfritt.. Det är väl ändå upp till de som ska gifta sig och ingen tvingar en jue att gå..
Fast detta hinns väl ändras hos mig också..
Ska inte rabbla upp några ställen =P..


Är det föresten nån som har revyn Mulliga Vitaminer på band?
Har massa band efter farfar som jag ska lägga över på dvd, men mulliga vitaminer bandet är helt sönder tittat. Värsta är att det är mitt fel, låna alltid massa revyr av farfar och kolla på om och om igen. Hoppas bara popperevyerna har någlunda kvalite..
Japp jag är poppe fan!



Har svårt att tro att vi nånsin kommer få någon som han igen, i löv hans revyer!


Ne nu ska jag försöka somna och hoppas att jag inte ser när klockan slår om till 03:00..

Pöss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela