Jennys tankar

Till mamma

Publicerad 2009-02-14 18:10:57 i Allmänt,

Hej mamma!
Fina kort du skickar.

Tänkte att det var dax att du fick ett vykort tillbaka..

Imorse när jag slog upp ögonen var det strålande sol och nästan, håll i dig nu,  plusgrader!!!
Utsikten från mitt rum är helt underbar, Sol och vackert väder så långt ögat kan nå. Det stod havsutsikt i katalogen men man kan inte begära allt..

  


Vem vet om man tar en titt runt här grannskapet, så kanske havet ligger bakom "palmerna"..


Det känns som om man bor nära havet för det är sand överallt, sån där vit sand, helt underbart!


Men himmlen är klarblå som du kan se, så man kan inte klaga på vädret.

Idag har jag tagit mig ut och druckit en drink på en av byns terasser, ett mysigt litet ställe som jag verkligen kan rekomendera.. Ett sånt där litet hemtrevligt ställe, reser du hit måste du bara prova på deras drinkar.











Solen lyste och drinken slant ner den med, vem vet ja kanske provar på samma ställe imorgon oxå..




Efter drinken så tog jag mig en promenad för att se mig omkring, då sprang jag på några andra turister.. Vi hade tydligen växt upp på samma ställe, världen är allt bra liten ibland =P

 Se vilken vit sand, man kan tro att man är i öknen!






Här är pinglorna jag sprang på, de var här på semester med sina barn. Allt vad gubbar hette lämnade de hemma. Helt rätt va ska man med karlar till?



Vi passade på att prata en del om dittan och dattan och bestämde att vi borde resa bort ihop nästa gång.
Man träffar trevligt folk överallt i denna by. Man känner sig så välkommen!
Så när jag kommer hem ska jag planera en ny resa med dessa pinglor, vi får se vart de bär av då. Så tro inte att du kommer få ha mig hemma länge =P.



Blev riktigt hunrig av allt prat och skratt med pinglorna och promenaden för att se mig omkring.
Som tur är så finns det många "restauranger" i byn och alla av dem servear byns specialite =).
Jag har hittat den som är mysigast och har goast mat =), du vet ju hur duktig jag är på att leta upp dessa ställen när jag är på semester =P.


Ja du mamma kan inte säga mer än att ja önskar du vore här, allt är jättebra och folket i byn är verkligenjättetrevliga.

Ikväll ska ja ut och prova på grannbyn med några killar jag mötte i förrgår.
Så du kanske får ett brev imorgonn oxå. 
Ja lovar att sköta mig, ska bli alkoholfritt hela kvällen, så du behöver inte vara orolig.

Puss och Kram
Jenny

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-14 18:25:23

Hahaha äckligast menar du

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-02-14 21:25:33

Haha.. Du är för härlig Jenny! Ha en trevlig alla ♥-dag!! Kram

Postat av: Annika A

Publicerad 2009-02-14 21:55:35

Ha ha!!! En ny karriär kanske, att skriva pr om små hålor. Om du skulle tröttna på syrrajobbet...

Postat av: Annika A

Publicerad 2009-02-14 21:57:04

Ha ha!!! En ny karriär kanske, att skriva pr om små hålor. Om du skulle tröttna på syrrajobbet...

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-15 00:32:54

Jenny du ar for gullig... idag gick vi upp klockan 02.00 en minibuss kom o hamtade oss 03.00 sen for vi upp till en vulkantopp dar det var 0-gradigt kan du tro... vi var alltsa hogre an Kebenekaise, vi var 3000m over havet och sag pa soluppgangen och sen du Jenny sa CYKLADE vi ner!!! Jattehaftigt vilken stralande utsikt det var molnfritt soligt o allt. (o brant!!!) Kanske det vore nagot att ta efter med Edsbonden (Esbonn du vet)

Bra att du mar bra o kul att se Linnea o Annicka!!

Han elektrikern som brukar stryka omkring hemma han halsar ocksa. Nu gar vi till beachen o tar oss ett dopp!

Ha det

Kram Mamma

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-15 04:06:51

VET NI VAD, alla bloggare,

nar vi badat klart i havet o kommer upp till hotellrummet sa star dar VARLDENS STORSTA FINASTE BLOMBUKETT, har pa HAWAII...pa Alla Hjartans Dag GISSA FRAN VEM??? Jo VARLDENS BASTA JENNY o hennes 2 syskon. NI AR BASTA BARNEN I HELA VARLDEN. Langtar efter er, puss & kram fran Mamma

"Elektrikern" halsar naturligtvis ocksa

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-02-22 13:38:44

Var tvungen att läsa detta omigen. -NU Jenny är det ombytta roller :-). Kram Mamma / Mormor som längtar sej halvt ihjäl efter Er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela