Jennys tankar

Frisören

Publicerad 2009-01-26 20:50:40 i Allmänt,

Tjolahopp!

Tänkte jag skulle rava mig iväg till frisören, men vet inte riktigt vem ja ska gå till.
Brukar ju kolla på Top Model, där bestämer dom ju frisyrerna åt alla och alla blir skitsnygga.

Så vill jag ha de, du ska ha den frisyren då blir du skitsnygg.

Hitta en frisörsalong/nånting som gör en hel makeover, fixar frissan och smink och allt sånt..
Fast de e lite långt då..

Men vill att nån som kan talar om vad jag passar i ochinte talar om att detta ska du ha för att de e inne..

Så har ni tips på nån bra frisör?
Tänkte ja skulle prova nån ny..
Vill färga och klippa mig, fast ingen aning om hur..


Och vet ni va..
Min gulliga mamma kom hem med 7 nyinköpta mamma toppar till mig, bara sådär..
De e min mamma mutter de!



Tack tack snälla mamma!

Prata med Nina idag oxå, skulle få ett par mamma byxor av henne, så hade hon skötbord och badbalja som ja kunde få.
Så håller hon tummarna för att de e en kille, för hon har massa kläder hon vill bli av med =P..

Snart vet ja förhoppningsvis :)


Kram kram

Kommentarer

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-01-26 23:19:31

Jag går hos Camilla Damberg. Hon är duktigt på att se vad man passar och inte passar i.. Tycker jag iaf.. Gällande färgning tycker jag att du ska vänta tills bebben har kommit. Kemikalier m,m. Men du gör som du vill förstås :) Kramen

Postat av: Annica

Publicerad 2009-01-27 11:45:06

Det är din mamma det. Vad gulligt av henne! :)



Ja, något nytt med håret skulle jag också vilja göra, men vad? Att färga håret är okej när man är gravid. Är du osäker, så kolla runt på nätet eller fråga frisören. Ofta tycker alla olika, så då får man ju välja det som känns mest rätt flr en själv. Jag har färgat, men kanske bara en gång under graviditeten.



Jag har en spjälsäng om du vill låna? och såklart massor av andra saker :) Det är mycket man behöver, men samtidigt klarar man sig på med lilla om man vill.



Det ska bli så spännande!

Ta hand om dig gumman!

KRAM

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-01-27 11:55:10

Det är möjligt att det är okej att färga håret, men det finns inga garantier på att det är ofarligt.. Det beror på vilka sidor man tittar på internet också, allt är inte pålitligt.. Jag vill inte låta negativ eller så utan bara säger vad jag tycker. Jag skulle aldrig utsätta barnet för något som inte är 100 % säkert. Att vara gravid handlar bara om en kort tid i livet. Men som sagt Jenny, du väljer själv hur du vill göra. Du är en klok kvinna. Men eftersom du ställde en fråga i ditt inlägg och ville ha ett svar så svarade jag bara ärligt vad jag tyckte, men beslutet ligger hos dig :) Hoppas vi ses snart.. Kramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-27 13:29:33

Lite taktik var det Jenny, vill gärna ha tbks mitt långa svarta linne tills semestern nästa vecka :-) Jag hittade inte något lååångt linne i nån affär till dej.

Är det någon som vet var man kan köpa låååånga linnen??

Kram Mamma

Postat av: Malin

Publicerad 2009-01-27 21:01:23

Vilken lyx!! Få alltihopa bara sådär, hemkört och betalat!!! Inte illa! Tack för idag! Kramiz M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela