Jennys tankar

Förkyld!! (Bara massa gnäll)

Publicerad 2009-06-13 22:41:47 i Allmänt,

Hejsan hoppsan!

Så inatt sov jag hos syster så ja skulle få sova lite längre innan tentan.
Bara den lilla detaljen att jag har varit tvärtät hela natten och inte sovit många timmar. Ont i halsen och man hör sig själv så där äckligt för man är helt "tät" i öra oxå.

vid halv 5 -5 så gick jag upp och diska, för det gick inte att ligga i sängen längre. sen satt jag framför tv'n och snörvla som satan.
Så tentan tvärstrunta jag i, ont i hela kroppen. Rann ur ögonen som bara den och allt var fel!
Kände mig jävligt liten och hjälplös kan ja säga.
Iaf så fick mamma komma och hämta mig istan, skulle egentligen ha åkt med Nina hem efter tentan.. Men de bidde jue inte så..

Ja brukar inte bli så där dunderförkyld, men sen jag blev gravid har jag blivit det 2 gånger. Så där riktigt gubbförkyld!
Var helt gråtfärdig på eftermiddan, så trött, så varm och så jäkla snorig.
Vet fan inte vart man ska ta vägen..

Men man ska inte gnälla, jag är hellre sjuk nu, än sen när bebben har tittat ut.

Nån som har nåt bra husmorstips?

dricker massa vatten och massa citroner och lime ( inte för att jag tror att c-vitaminerna ska ta kol på förkylningen utan för att jag är så jäkla sugen på det jämt!!)
Syrrans tips är whiskey, men dey blir det inge med..

Ja det var allt för idag


Pössen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela