Jennys tankar

Onsdag

Publicerad 2009-06-10 19:31:54 i Allmänt,

Tjollahopp!!

Så idag var jag hos barnmorskan, vi sammanfattade graviditeten och kände hur bebben låg.
Var jue där för 2 dar sen och då låg den helt "normalt", nu hade den fixerat sig men låg helt på sniskan med kroppen =P.
Så nu ska den bara titta ut och förhoppningsvis inte göra nån kullerbytta innan..
Lyssna även på hjärtljuden och diskutera förlossningen.

Prata även lite om hur bebisen kan tycka att det är skönt att ligga upp och ner så länge, har lega så i 5 v nu och ett tag till blir det jue =P..
För sen när de kommer ut så vill de jue inte vara upp och ner, vi bara prata lite ideer om det hela..
Syster var med och lyssna på hjärtljuden iaf, sist var det en tjej (2 dar sen) idag var det en kille =P.

Hände en roliga grej idag oxå, var ju på lab och skulle lämna prover.
Först tog hon 2 st i fingret, men det skiljde så mycket imellan svaren så hon tog ett 3:e test, sen fick jag burken att lämna urin i.. jag frågade om jag behövde komma tillbaka in nåt mer..

Nej det behövde jag inte..
Så när jag sitter inne på toa och lämnar urinprov som bäst, hör jag hur de ropar på mig.

-Jenny?
- ja..
- du får komma in igen, provensvaren skiljer sig så åt..
-Okej..
Hatar att prata med nån, när jag är på toa..
Där sitter jag med brallorna nere, det känns fel liksom..

Så in igen efter att ha toalettat klart.
tar 2 nya och kollar och nu stämmer svaren bättre, så jag tackar för mig och går därifrån.

Ska hem till Slottsbron, men när jag är vid Järpegatan så ringer telefonen.

-Ja det är jenny,
- ja hej Jenny, detta är xx från lab.. Du var jue precis hos oss..
- Ja de stämmer
- Jo det är så att ja råka hälla ut ditt urinprov innan jag doppa stickan i de.
- hahaha okej..

Ja fick iaf komma tillbaka och lämna provet på nytt =P
Så jag och labbet gick inte ihop idag

Men jag hade kul åt det iaf, så mycket händer det i mitt liv..

Har pluggat lite, men är så trött på dagarna så jag bara sitter och gäspar över böckerna..
Funderar på att ta sommarlov nu redan och skippa tentan. Är trött som satan och får inte in nåt liksom..
Vi får se, men det lutar åt att ja ska ta sommarlov nu och bara ta det lugnt, läsa nån bra bok och ligga still. Få sova ut och slippa ställa klockan..

Fick reda på att X i min basgrupp åkte in till BB igår =), Marie skulle hålla mig uppdaterad. Håller tummarna för att allt går bra! Va roligt, en liten bebis =)!


Det var allt för mig..

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela