Jennys tankar

Gnäll och Midsommar

Publicerad 2009-06-20 13:00:02 i Allmänt,

Hallå gott folk!

Jag hoppas att ni ala haft en super rolig midsommar trots allt regn.
Det viktiga är ju inte vädret utan sällskapet och maten =P.. Älskar mat som jag slipper laga själv =P..

Midsommaraftons morgon vaknade jag astidigt, hade förvärkar som hette duga, försökte somna om. "Sov" lite för att sen vakna till i nästa värk, hittade ingen skön sovställning heller och så höll det på i en evighet!!. Så vid 7 halv 8 gick jag upp, blev faktiskt lite bättre när jag stod upp.

Satte mig och löste lite korsord framför tv'n och vänta på att det skulle gå över..

Vid 11 så for jag till Grums för halv 1 skulle vi ha lunch här, Anders och syster skulle iväg och jobba så vi fick ta det lite tidigt.
Potatis, sill, lax och massa annat gott blev det för alla utom mig. Själv käka jag nuggets potatis och knäckebröd.  Ska leva på lax sen =P.

Josefin tog med snapsen till jobbet, de gamla måste jue oxå få =)

Efter lunchen tog jag en liten tupplur, var så jäkla trött! Men så fort man ska sova på dan, ska alla prata med en om struntgrejer. Så kan jag inte slappna av och somna om sen, AAAAAAAHHHHHHH!!








Muntergöken själv







Först kom brorsan in och stre om borgvik och när vi skulle åka, Ja inte nu antagligen, ja sover !
Sen kommer mamma och knackar och öpnnnar dörren och bröjar stri om jordgubber.  Ska vi ta med chokladglassen ner till dig?
Vad är det som får dig att tro att jag vill ha jordgubbar nu när jag sover??
Inte nog med det.. det skulle stirs om febertermometern som låg på sängbordet oxå, men snälla nån va tyst!!

Blir ruskigt irriterad när jag är trött och inte får vara i fred, inte gick det att lugna ner kroppen efter detta.

Blir ruskigt irriterrad varje gång jag ringer familjen, så svarar de typ alltid Är det dax?
NEJ!!!
Ringer på morgon och säger om du känner nåt ring tidigt så vi hinner förbereda..

Har du ont?
Mår du dåligt?
Va tror du om idag då?

Om vattnet går och du kör bil så gör du så här.. bla bla bla!!
Jag är inte dum i huvve!


Vet att de menar väl men det är jävligt irriterande ibland.. Får skylla på hormoner, för jag är fan folkislk nu för tiden..
Har sagt till dom att ni får sluta tjata nu, annars slutar det med att jag tar en taxi in i smyg =P..

Saknar att vara Jenny ibland.. Nu är jag "bara" gravid liksom.. Ja ni får missförstå mig rätt där..
Älskar min mage, men jag är mer än bara mage.. Visst gillar jag att prata barn, graviditet och allt som hör till, men ibland vill jag vara Jenny och skvallra, umgås som vanligt.
Vet att mitt liv kommer förändras när bebben är här, men jag kan faktiskt vara bara Jenny ett litet tag till =P.

kom helt ifrån ämnet nu märker ja..

Iaf efter "tuppluren" så gjorde snälla mamma iordning grillspett som jag skulle ha med till Borgvik.
Så jag och Fredrik for dit, vär välk där vid 5, för vid 6 skulle det grillas, något min far påpekat ett antal gånger!
Funkis spanar på fåglar

Hos Lasse var Marie och Per, de andra var vid kvarnen och titta på, vad man nu tittar på där..
Så vid halv7 kom väl folket, alla utom pappa såklart!
Blev måttligt irriterrad igen, 8 kom pappa till Borgvik. Då var ja inte positiv, påpeka flera gånger för mig att det börjar klockan 6 och en komma 8 själv.. AAAAAHHHHH!!

Marie och Fredrik
  

Mattias och Putte
                                                                                                  


Gjorde säkert bra intryck på pappas "tjej", men va fan!  Var snäppet till otrevlig tror ja, men är jag grinig låt mig va grinig tills det går över. Måste skylla på hormoner, för jag brukar bita ihop och le och vara trevlig..




Iaf satt i Borgvik till 9 och blev på bättre humör, prata lite med Barkus och folket på altanen. Riktigt trevligt, man blir glad av att sitta brevid en skäggig taliban sa broder. Så jag fick väl bara hålla med =P


Vid 9 bar det av hem till Grums, för då väntades det potatisgratäng och grillat *mums*
Syster slutade jobba 9 och Anders slutade 10..

Så vi käkade för fullt ute i mammas partytält, ingen har väl missat att det regna.  Men det är jue bara midsommar en gång om året =P.
Efter maten och när Anders kommit så spelade vi scatergorie fram till 1 på natten. Jag vann=).
Mamma och Lennart
 
Just de, sa ja att det droppa in =P


Thomas och Gunnel tänker så det knakar
                

Morbror Anders (Nipha låg hemma och var sjuk =(   )

Vi spelar jämt det spelet, kanske inte blev riktigt lika många diskussioner som närkusinerna är med.
Jag saknade jessica, det är hon som brukar styra upp diskussionerna och säga ifrån. Höll mig ganska lugn, men vissa saker kan man inte godkänna =P..


Lennart försöker Tjuvkika =P


Mamma och Lennart höll med varandra och godkände allt typ =P

Efter allt spelande var det dags att dra till Borgvik igen, fick mig en sväng om med storbark en liten tryckare blev det oxå =P.
Lasse är lika rolig som vanligt..

Var inte rädd för han Jenny, man ska stå nära varandra vid tryckare.. Jaha tar magen i =P.
Det blir många tjockis skämt på en kväll som denna =P


Körde iaf hem Mattias, Putte och Hasse sen blev det borgvik igen.


Putte och Mattias


Hasse


Lite töl och prat sen for Barkus, Storbark, broder, Jag och Ozzy hem.


Christer och Pappa


Broder


StorBark och Mia


Lasse och Viviann


Så nu ligger broder och storbark skavfötters med en Ozzy imellan dem =P.


Trots mycket regn och en hel del ilska så var min Midsommar helt toppen ändå =).


Kram kram

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-20 19:45:02

Kommer ihåg det där när jag gick med Liam, man vill bara vara sej själv å inte enbart en gravid kvinna, specielt när det börjar närma sig slutet och man är riktigt trött på att va gravid hur mysigt det än kan va. När du blir mammma finns risken att du ibland känner att du inte "bara" vill vara mamma utan jenny ibland oxå...du, är man gravid så är man...då får omgivningen ta hormonkaoset!! fniss

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-06-21 20:05:25

Ingen fara :) man har inte alltid tid att svara!



Det är bra att vagnen är högre just för din rygg, skönt att det finns vagnar som är anpassade så :) vi har beställt en Emmaljunga City Cross Pro Lime, tycker den är sjukt snygg & verkar bra, bra pris också!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-06-21 21:05:18

Jag förstår precis vad du menar!!! Går man över, så säger alla: -Har du inte fått ÄN??? Preciss om man är den enda i världen som går över liksom... Fast det tror jag inte att fdu gör. fast helllre det några dagar, eller några dagar innan beräkning, då jobbar jag mindre! Men det löser sig ändå!! Till veckan kan vi kanske ta en fika? Kramiz M

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-06-22 07:48:53

Min lilla "muntergök" du är så go ändå, när jag frågar hur du mår så är det lika mycket förkylningen o örat jag menar... jag kanske uttrycker mej lite fel. Hoppas hela du mår bra idag!

Kram

Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela