Jennys tankar

Tisdag

Publicerad 2009-06-23 11:41:43 i Allmänt,

Tjena tjosan!!

Så igår hade jag en riktigt trevlig dag och kväll =)

Dagen så slöa jag och sov i soffan, vill inte vara ute när solen är som starkast så det passa mig ganska bra.
Trodde iofs att jag skulle få min bok igår, så ja kunde sitta i skuggan och läsa hela dan, men nej.
Så jag håller tummarna för att jag får den idag =).

Kvällen spenderades med Magnus, en myckt trevlig liten långhårig slottsbrobo =).
Vi satt vid öna och prata i några timmar och njöt av kvällsolen.
Jag njöt iaf, magnus satt mest och klia på sina utslag =P



Såklart blev det skugga i en evighet...


Jättemolnet som gömde solen

Magnus ville oxå fota molnen

Magnus med mobilen i brallan


Öna



Fick reda på en liten hemlis oxå, så nu håller jag tummarna =)!!
Efter öna så for vi och hämta brollan och hoppa in en sväng på Ica klingan, japp ni hörde rätt.
Affären jag har bojkottat sen januari..
Men nu är jag redo att gå vartsom helst och se det jag väljer att se =P.

Fick oxå reda på att en kossa är och snokar på mina grejer, spelar fan ingen roll hur många gånger man blockar henne från saker. Har misstänkt att det är hon ända sen "kommun grejen"..
Sluta för i H-vete, du känner inte mig, har aldrig pratat med mig och om du nu seriöst är intresserad så kanske du kunde fråga mig oxå!!


Nu till nåt trevligare, vet ni vad det är för dag idag??
TISDAG!!!!
Och ingen har väl missat vad som börjar idag..
Allsång på skansen och Morden i midsomer =)
Så fram med godisskålen och höj tv ikväll, för nu ska det sjungas =)!!
Förväntar mig varje år att det ska vara Berghagen i sin blå kavaj som håller i det, har svårt att få in i mitt huvve att det är Lundin.

Allsång för mig är Strömstad, vi satt och sjöng framför tv'n med tanterna och hade mys med kaffe och kakor. Och var det riktigt bra musik så tog vi oss en knacklig svängom =).
Tänk vilka minnen dessa tanter och farbröder har gett en, känner mig lite stolt över att jag just fick träffa dessa underbara människor i deras "slutskede".

Nemen vilken snygg kar, sa en av tanterna när Peter Jide var i rutan =).

Det är synd att man inte hinner med alla lika bra i hemtjänsten, så jäkla synd att de ska dra ner på allt som ger lite värde och glada skratt för de äldre.

Gammal ska man tydligen bara bli om man har pengar, är pigg, kan ta hand om sig själv och har vännerna kvar i livet.


Just de, jag var jue på vårdcentralen den 16:e och kolla öron och hals, allt såg bra ut.. Det var nåt prov som var lite förhöjt..
Men jag har fortfarande ont i örat och hör sämre på det ena, ska man stå ut med skiten för att allt såg bra ut eller när ska man boka en ny tid??
Ibland har jag inge ont och sen kan det ömma lite i örat, men på nätterna känns det ibland som om nån sticker in en kniv och snurrar runt. Så det brukar bli några "hugg" per natt..


Ne det var allt för tillfället, slänger in korten från igår senare =P

Pösselipöss

Kommentarer

Postat av: Jessica the biggest fan of all !

Publicerad 2009-06-23 13:30:59

STOCKHOLM I MITT HJÄRTA ! :D Abslout inte men sången iaf =P Ja längtar som bara tusan här !

Soliga kramar

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-06-23 14:21:40

Jag kommer sitta bänkad framför tv:n ikväll iaf =)



Hörru du, nu är det inte länge kvar. Dags för lit magbilder. Det kan ju hända när som helst nu juh =)



Hoppas allt är bra. Klappa magen från Linus och mig =)



Kraam

Postat av: ANNIKA

Publicerad 2009-06-24 00:49:17

JÄÄÄVLAR:(:( Har väntat i ett år snart på nya avsnitt av morden. O se på fan!!!!!!!! Jag missar hela avsnittet. Håll tummarna att dom visar repris på 24an. Jävlar, jävlar!!Kram

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-06-24 07:51:55

Jenny kom hem till mej med en SÅ stor godispåse

och jag somnade mitt i Midsommer -som vanligt!

(det är tradition :-)))

La märke till namnen: mr Kingslake (kungsjö...) and mr Drinkwater (drickvatten!!!) mr Cotton (bomull) var med också...

Nästa tisdag igen då,

kram Mamma

Postat av: annica

Publicerad 2009-06-24 18:06:58

måste ha missat nåt...varför bojkotta Klingan? maila mig!! ;) Ta hand om dig och sms/ring så snart det är på G!! :)

Postat av: Annika A

Publicerad 2009-06-24 18:24:17

Grunnar också på vad klingan har gjort för ont, är det något man ska akta sig för....????

Postat av: fesk

Publicerad 2009-06-30 21:43:27

Ha! Mobilen i brallan. Pun intended?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela