Jennys tankar

Mail

Publicerad 2009-03-11 16:01:57 i Allmänt,

Hej hopp!

Fick ett mail från Annika =).


Till mina vänner som njuter av ett glas vin eller två  
...och även till dem som inte gör det...

Som Benjamin Franklin sa:

I vin finns kunskap,
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.

I  flera noggrannt kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän demonstrerad att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.

Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom, whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.

Kom ihåg:
Vatten = Bajs
Vin = hälsa

Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka vatten och bli fylld med skit.



hihi

Pössen

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-03-12 10:58:46

här satt jag med ett glas vatten och höll på att spy :D entt glas bajs kanske jag ska säga... usch! får att bli öl i fortsättningen..

Postat av: Natasha Roxy

Publicerad 2009-03-13 11:05:45

hahahhahahhha! så jävla klockrent^^!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela