Jennys tankar

Svammel

Publicerad 2009-03-14 12:40:13 i Allmänt,

Hej hopp!!!

Vet inte riktigt vad som hände, men ja får börja med att skicka en stor kram till Bullen..

Hela natten har jag legat och tittat på film, svårt att sova när man är astätt.
Var på apoteket igår och tänkte prova den där nässprayen som de gjort reklam för, men nope den gubben gick inte.
Den fick man inte använda..

Mycket man ska tänka på nä de gäller magen, kan ännu inte hela listan på bra och dåligt..
Känner mig duktigt bara jag får i mig folsyra tabletten.. Har faktiskt hittat lax som jag får käka =). gött gött gött!
Måste få i sig lite fisk, tänkte ja kunde fuska och ta tabletter, men de hitta inga på apoteket som man fick ta om man var gravid..

Ska försöka få mig mer lila mat, de ska tydligen vara hur nyttigt som helst.. Men va vet jag, prova kan man ju alltid.

Eftersom min barnmorska tycker att jag måste börja tänka på förlossningen, så har jag funderat en hel del..
Så tror jag har bestämt mig för att ha 2 stycken med mig, syster och nån mer.
Känner att ifall de blir för ,ycket för syster yster så vill ja he en back up på andra sidan sängen.

Mamma säger att hon vill, men efter att ha hört va barnmorskor tycker om de så får hon snällt sitta i väntrummet =P.
Vi har ju haft barnmorskor som föreläst och det värsta är när mammorna ska med..
Vi får se, barnmorskan sa att de e viktigt att jag har såna jag kan lita på med mig och såna jag trivs med.

Ska ta mig en funderare på detta..

Måste oxå fundera på om föräldrakursen är nåt för mig...
Mycke som man ska tänka igenom..

Men de löser sig, tror instinkten tar över.
jag är ju gjord för detta liksom...


Jaja nog tjatat om detta..


pössen på er!

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2009-03-14 15:17:44

Hmm, föräldrautbildningen kan jag säga att den behöver du inte gå på! Jag går den just nu för Ronnies skull, men du kan läsa dig till det du vill veta om förlossning och smärtlindring. Det är jätte tråkigt att sitta där i tre timmar och lyssna på sånt som du redan vet och läst dig till. det som är jätte trevligt dock är ju att få prata med andra gravida! jag tror och vet att alla tjejer har det där inom sig, det är medfött och kommer av sig självt. :) Vilka fantastiska varelser vi är ! :) Hoppas du mår bra och har det bra. Och jag önskar dig verkligen all lycka!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela