Jennys tankar

Tisdag

Publicerad 2009-11-03 23:38:37 i Allmänt,

Tjena hoppsan!!

Så idag har det väl inte varit så mycket, men det känns som om det har varit fullt upp. Försöker få rutin på att gå upp senast klockan 8 på vardagarna, upp kommer jag men fy kattsingen vad trött jag är resten av dagen. Men det är ganska skönt att få morgonen för mig själv, plutten brukar somna om efter att han fått mat runt 7-halv8 så de passar bra att rava sig upp 8 =P..

Idag var vi iaf till BVC, träffade Linda och lilla Wilma, gu vilken söt liten sessa! Tänk att man varit så liten, kommer knappt ihåg att Vincent varit de.. Men söt som socker var hon. Passade på att växla några ord med Linda innan det var dags för de att gå in för vägning och mätning (antar jag..).
Sen kom Eva och det blev min/våran tur att traska in. Vi började med mamma samtal så plutten fick sitta med morbror och en sjuksköterska som pluggade till DS i väntrummet.
Jag och Eva prata om allt och lite till, hon är så snäll. Ja sa att om jag hade sluppit plugga så hade mammaledigheten varit perfekt, är så stressad inför alla proven, så ska man hinna med att flytta, sen inför framtiden eftersom jag inte vet om "pappa" vill vara med lr inte. Skulle va bra om man kunde få ett ja lr nej, så man vet liksom. Men Eva sa att jag inte behövde oroa mig!
Pratade lite om dagis, när jag bör söka eftersom jag börjar skolan i slutet av augusti..


Sen efter att vi diskuterat var det dags för min stora pojk att få två sprutor. Jag höll i ena benet åt studenten och eva tog andra benet så stack de samtidigt, plutten var skitduktig gnällde lite under sticket sen när jag rättade till honom så var det bra =). Själv satt jag och kolla när de stack, man måste jue se att de går rätt till =P. Har inte hunnit med wii idag så får gå upp extra tidigt imorron, har lovat mamma att göra frukost åt henne. Japp imorgon blir lilla mamma 50 år!


Plutten har varit lite gnällig nu på kvällarna i 2 dar, väldigt sällan jag tar upp honom och hanfår somna i min famn, men har iaf gjort de nu så han får komma till ro. Mamma tycker jag skämmer birt honom, så igår hade jag det perfekta svaret..

Mamma: Du skämmer bort honom
Jag: Vadåra du skämmer jue bort mig =P
Den du!


Ne nu ska jag kolla lite kort..


Pöss och kram

Kommentarer

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-11-04 21:11:20

Man kan inte skämma bort dem när de är så små. Och ibland behöver de närhet :)



Ses imorgon!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela