Jennys tankar

Läkarbesök

Publicerad 2009-10-02 14:50:00 i Allmänt,

Tjoflöjt!!

Idag har jag och plutt varit på hans första läkarbesök, lr ja om man bortser från akuten och remissen då. Men det första här på BVC i Grums iaf..

Alloa säger jue att han är så stadig och med, till och med mammorna jag träffar på BVC.. Jag har jue inget att jämföra med, men idag sa läkaren och Eva att man kan inte tro att han bara är 2 månader. Det är jue nästan så han sitter sa de när jag höll honom..

Har faktiskt provat att sätta honom för nån vecka sen, han kunde typ sitta en sekund sen for han åt sidan =P.
Iaf så tog jag urinprov på han imorse, som jag skulle ha med till BVC, tror ni jag kom ihåg de i all stress.. Nope, så ska upp nu vid 3 med rören..

Växt hade plutten oxå gjort, nu är han 61,5 cm lång.. Kommer inte ihåg vad han vägde får kolla boken sen..
Men växer gör han så de knakar, kurvan går rakt upp..

Socialtanten ringde idag också, de hade inte fått nåt provsvar än.. Men de fick inte tag i T, så hon undra om jag hade nåt annat nummer till honom. Nope har inget nummer till honom, tror inte ens han vill att jag ska kunna få tag i honom..
För att få testet klart krävs det att han skriver på och skickar in pappren.
Alltid ska de krångla!

Ne nu blir det ut i det fina vädret...

Pössen


Kommentarer

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-10-02 15:55:35

Eftersom han började gnälla så svängde vi ner vid badhuset. Men när vi nästan var hemma så somnade han så vi hade kunnat ta den långa. Suck! Svårt att veta hur illa gnället blir. Och är man ute och går kan man inte ta upp honom hur som helst så man går där och känner sig som världens sämsta mamma som inte tar upp sin son för att trösta. Men men..



Vadå Anna-tempo? :p Jag går gärna sakta och njuter av det fina vädret och naturen. Blir desto mer tid at prata massa skit :) Så jag promenerar gärna med dig i din takt :) Har hört att det är bra att svettas eller så har jag bara fått för mig det :)) Flåsa och svettas det gör jag också, speciellt om man pratar samtidigt man går :)



Jag är inte färdig med bloggen än. Lite grejer kvar att göra men orken finns inte för tillfället :) Får testa att bara låta Linus sitta i den så får vi se. Men frågan är hur bra det kommer gå när hela han guppar i badet. Kom just på att jag har för mig att det står på den max 8 kg. Om det nu är så så är det ju kört eftersom Linus väger numera 8,5. En stor kloss jag har. Hmm, undrar om man kan plana ut vikten på nåt sätt. Han är ju lite för tung. Hmm..



Troligtvis så är det framtanden i överkäken som busar. Den är inte riktigt framme än men det är inte långt kvar innan den också tittar fram. Har dock varit mindre gnäll igår och idag. Så skönt, för jag är helt slut i huvudet. Man vill bara lägga sig ner och dra nåt gammalt över sig och försvinna. Ibland önskar man att de små liven förstod det man förklarade för dem och kunde berätta vad problemet är. Men det kommer den tiden också :)



Härligt att din plupp växer och blir stabil. Måste verkligen har en träff hos Malin snart. Här lär det aldrig bli nåt känns det som. Jag har städat hela veckan utan att det syns nåt. Men förhoppningsvis slutar Linus gnälla snart och kan leka själv igen så jag kan få ordning på bygget. :)



Blidde långt det här också. Haha! Ha det gött! Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela