Jennys tankar

Gnäll

Publicerad 2009-10-06 21:58:31 i Allmänt,

Tjena Hoppsan!!

Här händer det inte mycket, tror vi börjar bli lite förkylda allihopa..

Kommer gnälla och klaga i detta inlägg så ni som inte vill höra mitt gnäll kan sluta läsa..

Idag har jag iaf ringt runt till massa ställen, coop, folksam, kommunal, imorgon blir det försäkringskassan.

Alltid ska det krångla!

Har jue sånt där medmera visakort, som jag upptäckte att alla mina poäng gick till pappa. Ringde och fråga varför, då kunde de inte se att jag betalt medlemsskap.. Traska ner till Konsum och gjorde de i onsdags, sen hem och ringa igen.. Då skulle visa kortet flyttas över automatiskt sa dem, fast det skulle ta några dagar, men senast fredag.. Idag när jag ringde kunde de inte se att jag hade nåt medlemsskap *suck* sa att jag var nere förra onsdan och fixa allt sånt.

Har du handlat på det nya kortet, undra dom..
Japp sa jag, köpte kattmat när ja skaffa de och de skulle registrera de köpet..
De hitta inget iaf, så var ner till konsum och handla förut för att visa upp kortet.. Så ska ringa i slutet av veckan igen..

Ringde kommunal och fråga hur mycket jag ska betala, 351 spänn som hittat + att folksam har börjat skicka räkningar på den där försäkringen man har genom kommunal för att jag inte får lön.. 225 spänn där också, iofs var 3:e månad men ändå..  Töliga saker att lägga pengar på nu när man är såå rik =P.


Fyllde i de där pappren för flera månader sen, men kan inte få iväg dem. Ena dan så är jag irriterad och ska posta dem, nätsa stund får jag dåligt samvete. Fast jag vet inte hur ja ska få dem,
Vet inte hur ja ska göra, jag badar inte i pengar och kan kasta dom omkring mig.

Tips nån??



Hur man än vrider och vänder så är röva bak..


Har iaf varit i stan idag och köpt lite julklappar, nu måste man jue verkligen tänka igenom vad varje person ska få, så att man hittar det där som just den vill ha fast till inte en så dyr peng. Hatar att bara köpa nåt för att ha nåt att ge, vill hitta det där speciella liksom.. Köpa en aladdinask kan jue alla!



Ne nu blir det Top Gear!

Pöss och kram

Kommentarer

Postat av: Ananas

Publicerad 2009-10-06 22:48:34

Posta skiten! Orkar du inte själv kan jag göra det. Gå ju förbi dig i stort sett varje dag :)



För det första: Det är ingen liten summa du lånade ut.

För det andra: Du lånade ut och det betyder att du ska ha tillbaka.

För det tredje: Som du säger, man blir inte rik på föräldrarpenning.



Du SKA ha pengarna tillbaka. Det är bara så.

Du SKA INTE ha dåligt samvete eftersom det inte är du som har gjort fel. Du har varit snäll och hjälpt denna dumma stackaren som inte har mer vett än ett får. Ursäkta mig! Men nu börjar jag bli mäkta irriterad på det där puckot som inte tar sitt ansvar.



POSTA. POSTA, POSTA, POSTA!!!!!



Annars skickar du ett mess så hämtar jag kuvertet och postar det. Nu bannimej ska det hända grejer!!



Puss på dig gummsan!!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-07 00:15:58

Om det är papper om det jag tror att det är, så tycker jag att du ska posta dem. Inte ska du ha dåligt samvete för att han inte tar sitt ansvar. Hoppas det löser sig! Kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-10-07 02:04:46

Hej! Nu vet ju inte jag exakt vad det rör sig om, men det verkar vara nånting som inte alls står rätt till och det verkar som att du vet själv att det rätta är att posta iväg det där för att det faktiskt är enda utvägen :) Och när du väl står framför brevlådan så tar det bara en sekund att slänga i brevet och sen så är det ingen återvända liksom så då kan du släppa det och då kommer det kännas mycket bättre! Och du kommer känna dig stark som vågar agera och inte tänka på alla andra! Dom enda du ska tänka på är dig och Vincent! Stå på dig! Massa kramar

Postat av: linda

Publicerad 2009-10-07 11:49:49

Hej tänkte bara skriva att lösenordet du gav mig denna gång funkar utmärkt! kram kram

Postat av: cissi

Publicerad 2009-10-07 12:32:19

Håller med ANNA!!

Postat av: Tessan

Publicerad 2009-10-07 15:28:40

Jag ger Annas kommentar tummen upp!

Och du har bara er 2 att tänka på.

Nu vet ju jag nästan ingenting, utan drar egna slutsatser så säg till mig om jag är på hal is :)

Är det pengar det handlar om, så ska du självklart ha tillbaka dom!

Tänk ut nåt som du verkligen vill att Vincent ska ha, som han behöver eller ja du fattar, nåt som du kanske inte har råd med nu, men du får råd om du får pengarna. Tänk vad roligt!

Det finns inget bättre än att köpa nåt till som små liven.

Spara pengarna till Vincent, till dig när du nått den vikten du vill och köp lite nya kläder.

(har ju inte en aning om summan men. )

Jag tyckte att det var extremt skönt att få klippa sig och göra lite slingor till dopet tex.

Snacka lyx!

Nej, jag hoppas verkligen att du förstår att allt du gör, gör du för dig och Vincent.

En idiot som inte har vett att bry sig, är ingenting att ha dåligt samvete över!

Ryck på axlarna, släng med håret, gå vidare med ditt nya liv med ett leende, du har ju en liten stjärna i ditt nya liv.

Du skulle flytta en lastbil med dina bara armar för Vincent, gör det för dig också.

Det gör dig gott, och tänk på självförtroendet efter! Du gjorde det, du tog steget!

Hoppas ni har det bra, och jag tänkte ifall vi skulle ta en sväng till Centrum ?

Många kramar till er från oss.

Postat av: linda

Publicerad 2009-10-07 18:03:54

Tack för din röst :) jaa teo är gulligt men ja har fastnat väääldigt för neo tycker de är super sött :)



vincent är ju sååå sööt ser ut som en liten reklam bebis tycker ja :)



kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-10-08 08:48:07

Så du känner dig taskig om du gör det? Okej, men om du vänder på det, hur har han varit mot dig? Just det, DET kallar jag att vara taskig, bara skita i allt du säger.. Han har fått fler chanser än någon annan, fler chanser än han är värd!! Jag tror att det måste bli konsekvenser för honom, så att han kan lära sig ta lite ansvar, han är ju snart 3 barnsfar... Håller med aNNA, VI POSTAR DET ÅT DIG! kRAMIZ M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela