Jennys tankar

Min lille älskling.

Publicerad 2009-09-12 11:23:00 i Allmänt,

Hej hopp!

Så igår hade jag och plutt en riktigt bra dag, lr ja den sluta väl lite sisådär men ..

Iaf så slog plutten i huvvet igår, han reagera inte på de utan de va nog mer jag som blev rädd och fick dåligt samvete. Tänkte inge mer på de förens på kvällen..

Kände inte alls igen honom på kvällen, han var inte alls som han bruka, kan bero på att han däckat vid 4 och typ sovit hela tiden! Så vid 7- halv 8 ringde jag rådgivningen och sa att han slagit i huvvet tidigare men att det troligtvis inte var så farligt. Men jag vet inte om det hänt nåt lr om han bara är extra extra trött idag..

Fick iaf åka in till akuten, satt där i en evighet! Men de undersökte han 2 gånger och tog massa prover och urinprov.
Det var så komiskt när de sa att de ville ha ett urinprov, så gav de oss en mugg. hahaha Så skulle vi stå där och lurpassa och försöka få han att kissa. Japp den uppgiften var lätt =P

Plutt sov sig igenom de mesta iaf, typ glutta lite på oss ibland sen tvärsomna han direkt.. Men de hitta inge fel och runt 12 på natten, så skulle hon ringa nån annan läkare och höra om vi behövde ligga kvar.. Men det slapp vi som tur var, både jag och Jossa var aströtta och hungriga.

Men är han lika trött idag och äter dåligt som igår så ska jag höra va mig igen..

Men det var tur att vi åkte in, för läkaren hitta ett litet blåsljud på hjärtat så vi ska få en remiss och göra ultraljud. Hon sa att det var säkert inge farligt och man kan höra sånt ibland utan att det är nåt speciellt, men hon kunde jue inte lova att det inte var farligt för man vet jue aldrig.

Så det känns lite som när jag hade svininfluensa, jag åkte jue in för en helt annan orsak och poff så hae jag svininfluensa. Så jag tror det var meningen att han skulle slå i huvvet och göra mig nervös.

Iaf snälla mamma laga mat till oss så när vi kom hem runt 1 halv 2 så stod maten på bordet.
Då kommer en trött broder upp och tittar sig omkring och frågar det är natten va?? Men va fan händer? hahaha
Där satt jue både jag och Jossa och käka mat och mamma stod i köket och greja. Ingen vanlig syn i detta huset, att vi gör sånt på natten alltså =P



Ja det var väl allt för nu


Pössen och kramen

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2009-09-12 12:31:48

Hoppas han är piggare idag och att det inte är nåt fel alls på han hjärta!

Ta hand om er

Kram

Postat av: annica branting

Publicerad 2009-09-12 15:30:07

hej. oj vad det händer saker. bra att ni åkte in och fick honom undersökt. vet inte om du läste det i min blogg, men jag hade också blåsljud tyckte de på vc, men när jag fick göra ultraljud på fysiologiska kliniken var det bara ett sidoblåsljud...eller nåt, inget farligt iaf, så det behöver ju inte alls vara nåt, men det är ju bra att de kollar det.



Kunde du ses på onsdag? KRAM

Postat av: gaby

Publicerad 2009-09-12 18:07:41

men. stackars lillen. hoppas de e bra me han nu iaf å dig me. kram

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-09-12 19:05:19

Hej ! Nej, stackars liten sötnos. Hoppas allt löser sig med honom. Kommer allt gå bara bra ska du se.



Ja min lilla sessa växer alldelles för fort. Önskar man kunde stanna tiden ibland :)



Ha det så bra båda två // åsaa :)

Postat av: Malin

Publicerad 2009-09-12 19:26:34

Du sja se att det inte är nåt farligt vännen, Vincent är stark som en oxe!! Vad det gäller kissprovet, jag skulle har varit med, jag brukar ju få honom att pinka...mycket, hihi...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela