Jennys tankar

Vincent

Publicerad 2010-12-02 22:39:38 i Allmänt,

Vincent har inte varit sig själv under veckan och jag vet inte vad som är fel, börjar fundera på om det är tannebissingar som spökar. Han har vägrat sova under veckan! Han är trött men vägrar sova springer runt och gråter och kastar sig på kuddar och håller låda. Han brukar alltid sova innan lunch, men den här veckan har han stupat i säng vid 5! Lite sent att sova middag vid 5, då är det snart läggdags. En timme har han fått sova då, sen är det samma visa igen, igår somna han vid halv 11 för att sen vakna till runt 1. Jag önskar mig att få sova i juklapp, jag har varit riktigt snäll i år tomten (iaf mot dem som förtjänar de :P).

Idag har varit lite bättre då jag provade att ge honom alvedon, tack gode gud för att det inte är nåt problem att ge honom de. Han har aldrig fått Alvedon supp, utan alltid fått flytande kanske därför han är så duktig på att ta de nu?

Iaf så efter VGG, fick han alvedon och jag la mig inne hos honom för att lugna ner honom. Efter en stund så somna han, klockan var väl halv 2 och gissa vad, jag fick väcka honom när klockan var halv 5. Sliten liten pojk jag har, tog ett bra tag innan han pigga på sig, han bara satt i mitt knä helt lealös och gäspa.

Han är så söt när han går runt och ropar mamma, han ropar så där tonåringsstönigt nästan :P. Ibland ropar han även pappa, vet inte om han snappat upp de när jag kallar min pappa för pappa. Vet inte riktigt vad jag ska säga då ofta blir det Nej, här är MAMMA :).
Vid såna tillfällen kan jag bli ruskigt förbannad, inte på Vincent utan på omständigheterna. Jag tycker han förtjänar ett svar, men de kunde vara värre. Vi har det jättebra och om jag ska vara egoistisk har jag ju världens tur, jag får uppleva allt med Vincent, "vid alla hans första" har jag varit med :). Jag får vara med på allt!
Med handen på hjärtat så skulle jag faktiskt inte ville ändra på nåt.

kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela