Jennys tankar

Mera svammel

Publicerad 2010-02-26 23:13:06 i Allmänt,

Hej hopp!

Blev precis klar med plutts mat, följde inget recept nu så jag hoppas att de blir bra.
Gillar att laga mat till plutten, de enda ja tycker är kångligt är att ha koll på koktiderna, så man inte kokar bort de nyttiga =P.

Ja hoppas att det är nåt jag orkar hålla på med.

Idag har jag inte varit utanför lägenheten, varit trött hela dan, så imorgon måste de bli en promenix så plutt får lite luft =). Morfar var här och skulle underhålla plutt, men mammig som plutt är stortjöt han tills jag tog han igen.. Behövde väl en halvtimme innan han kunde komma till morfars famn, sen var det samma visa igen ju närmare klockan blev kväll. Igår var han så mammig så han åt inte vällingen när han satt hos mormor, vi fatta igenting han bara gråt.. Tänkte har han ont nånstans, är vällingen för varm (naturligtvis kontrollerar jag detta flera gånger innan han får vällingen).. Så jag tog honom tillslut och satt mig och gav honom vällingen och då gick det hur bra som helst.. Hoppas detta bara är en period..

Vi har busat massor idag och haft pusskalas, de e först nu jag fattar vad mamma menar.. När man frågar henne vad hon vill ha i julklapp så är det en kram och snälla barn.. Nu har jue jag redan världens snällaste =P, men en kram var det enda jag önska mig av Vincent. Varje dag säger jag till honom att man blir aldrig för gammal för att ge mamma en kram =P. Presenter vad är de, när man kan få en kram av honom =).

Läste på tessans facebook förut att sånt man förr tog för givet är nu en lyx! Håller med till fullo, att ta en dusch när man själv vill och inte stressa för att plutt sover.. Att kunna ligga på soffan och slappa och kanske till och med somna, gå på toa i fred, hinna få på sig mascara, bortsa håret och nångång ha utsläppt, kunna laga och äta maten utan att stressa, en sovmorgon, till och med att kunna plugga är en lyx nu =P.
Fast det är egentligen ingenting emot lyxen att få vara en del av plutts liv och se alla hans framsteg och se han växa upp =).


Ne nu blir det lite egentid och slapp framför tv'n nästan alla måsten är gjorda =)



Kram


Kommentarer

Postat av: Angelica - mamma till noah

Publicerad 2010-02-27 12:20:15

Haha håller med om det sista där.. :) Lyx är verkligen rätt namn, iaf på att få duscha eller sova i lugn och ro haha :)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-03-01 08:16:08

Visst är det så, du har rätt i allt du skriver.. Sen får du tänka på att du är ensam med allt också, ingen pappa som lastar av under någon del av dygnet. Du gör ett kanonjobb min vän, och även om V är det finaste som finns förstår jag att du blir trött ibland.... kramiz m

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela