Jennys tankar

Jahapp

Publicerad 2010-02-09 23:26:04 i Allmänt,

Hej hopp!!

Så idag, som varje dag får jag aldrig i mig frukost före 12, lr jo när babycafét är så har jag en himml flax... Då brukar allt å som på räls.. Men idag så fick plutt mat, så ska de diskas efter han, så blev han trött men vägra sova.. Blev lite bus istället, la han sen i sängen och tänkte att han kanske kan somna själv.. De gjorde han inte så ja hämta han, satt han på höften och skulle börja greja.. Jaha fingrarna fulla i baj *suck*

In på badrummet, tvätta plutt och byta kläder och blöja, byta kläder på mig..


Kände mig mycket bättre idag också, känt att ja behöver på toa men att de går inte liksom.. Hade iofs säkert inge i magen som kunde komma ut heller...

Mamma hämtade plutt efter jobbet så ja skulle få greja lite så vid 7 tänkte ja att ja provar att laga mat.. En halvtimme gick de sen var jag på dass igen..

Som brollan sa: kylbalsam för röven de vore grejer de =P...

Har ändå hunnit med en hel del idag, så ja ska inte klaga..
Plutt verkar inge påverkad än så länge, äter som 2 karlar..

Annars då..

Jo läste det här på facebook förut, i en grupp där en tjej tagit livet av sig efter att hon blivit våldtagen..:
 
"Men jag förstår ändå inte varför vi människor gör en så stor grej utav våldtäckt. Visst är det inte roligt att vara med om en sådan grej, men där finns ju så mycket mer i livet som inte heller är så trevligt..
I naturen (djurlivet) sker där också våldtäckter lite här och där ibland. Men de fortsätter som om inget har hänt för att det är en del utav naturens gång.

Jag säger inte att man skall ränna omkring och våldta folk, för att det är en obehaglig upplevelse att gå igenom som offer. Men ändå.. Att gå till rätten för en sådan grej? För mig känns det bara onödigt, slöseri på energi och tid. I de flesta fall borde väl våldtäcktsmännen förstå i efterhand att det var fel och hindra sig själv om det händer igen.
I vissa fall finns där troligen de våldtäcktsmän som våldtar för nöjets skull och DE borde straffas. De som upprepar "misstagen" om och om igen. Men alla är inte så, för en del är det en impulsgrej som de sedan ångrar tror jag.

Det man allra helst vill göra efter att utsatts för en sådan grej är väl ändå bara att hålla sig undan rovdjuret och läka sina sår så att man kan gå vidare med sitt liv. Självklart vill man straffa den skyldiga, men det är väl ändå mest bara hämndbegäret som skriker efter det... Men självklart, i de fall där rovdjuret är ett riktigt rovdjur och går på tjej efter tjej efter tjej (eller kille) och njuter utav det - där borde han (eller hon) stoppas tycker jag. Men i vanliga små impulsfall? Nej"


De finns ta mig fan folk till allt..
Det är en tjej som skrivit de också!
Jag vet en som sa att "tjejen fick jue skylla sig själv när hon gick in i skogen för att kissa (de var nån utomhusfest)"

Är det ditt fel om du blir rånad? Är det ditt fel om du blir misshandlad? Varför skulle det vara tjejens fel om hon blir våldtagen..

Blir irriterad på alla nötter som finns i vår värld..


kramen

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2010-02-10 00:04:09

Men gudars.. Ja man kan ju bli irriterad för mindre!

Folk som har såna åsikter som hon som skrev det där, dom borde seriöst få munnen ihopsydd och fingrarna bundna. Såna åsikter förtjänar inte ens att få se dagsljus!

Det är så man bara vill hitta henne och rista in PUCKO i pannan på henne. Usch!



Bra det där sista du skrev, det om att bli rånad och misshandlad.

Kram

Postat av: angelica - mamma till noah

Publicerad 2010-02-10 15:35:51

haha, hade okså bajsolycka förut;D det kom dock bara på hans byxor, som tur var;D



Roligt att grannen spelade idag igen;D

Postat av: Malin

Publicerad 2010-02-10 19:44:34

Åh, kan bara hålla med dig!! Viken idiot som skrivit detta!! Kramiz m

Postat av: Linda

Publicerad 2010-02-18 16:00:58

jäkla idioter det finns alltså!!! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela