Jennys tankar

1-års kalas

Publicerad 2010-07-25 10:29:16 i Allmänt,

Hejsan hoppsan!!

Så idag har jag haft 1-års kalas för min lilla älskling =). Mammas pojk börjar bli stor, hur kan det nästan ha gått ett år???!!!. Hur är det möjligt, han var jue så liten för bara nån vecka sen..

Min fina fina lilla älskling!


Förberedelser:








Chokladrutor med päron-Lime, riktigt smarriga.. Tycker verkligen ni ska prova på dem..
Hade även bakat, chokladtoppar, chokladcheesecake, dajmmuffins, mockarutor med olika "smak"..

Som ni märker är temat choklad =P









Kanske inte så jättefin, men det var svårt att hålla grädden vit.. Hade ett chokladlager innanför =P.. Och formen blev väl så där, men det var förtsa gången så jag är nöjd ändå..


Halv 2 drog vi igång kalaset när folket ramlat in, idag hade jag bjudit in släkten och plutts gudföräldrar med familjer..
Självklart kom kilspöjkera, för de hör till familjen!

Var jättekul och trevligt att ha 1-års kalas, pyssla och greja =).

Vi började iaf kalaset med sallad, tonfisksallad och en kycklingsallad, till hade vi såna där långa baugetter.. Riktigt smarrigt om jag får säga det själv =). Plutt njöt av att få stå i centrum, som vanligt =).

Efter salladen så fick plutt öppna sina paket, han fick så mycket fint! Tack allihopa, ni är så underbara!


Leksaker, pengar, gåbilar, bil, ram, pall, kläder, regnställ, tält, stövlar är bara några av grejerna han fått idag.


Sen var det dags för tårta och kakor, plutt fick käka precis vad han ville =). Så nu har han fått smaka på sockriga saker, håller tummarna för att det inte blir kalas i sängen under natten.

Men han har käkat dajmmuffins, mockaruta och tårta. Så han har fått i sig socker för flera veckor framåt!

Från halv 2 till halv 9 har plutt hållit igång och underhållt gästerna =), inte dåligt de. Mammas stora pojk som älskar att stå i centrum!

































Paketöpnning




















Brum brum bilen han fick av gammelmorbro Anders och Nipha



















Vi sjöng, hurra och blåste ut ljuset






Nam nam nam Tårta



Moster" "Jessica med lille Zack i magen, plutt och gammelmoster



plutt och gudmor Malin



Plutt med sina gudmödrar





Brum brum Bilen han fick

Sen på "kvällen" så kom Morfar, Farfar, farbror Andreas och Vivianne, så plutt har blivit firad från alla håll och kanter =).

Tack alla för att ni kom och firade min lilla älskling och tack för alla fina presenter han fick.


Kramen



Kommentarer

Postat av: annica

Publicerad 2010-07-25 18:32:06

jättefina bilder!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-07-25 21:11:37

Vilket mysigt kalas :D

Grattis till Vincent!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-07-26 10:26:45

Han fick verkligen ett riktigt firande, och smaskigt!! Tack för en trevlig dag, och för allt smaskigt, nu är det åter dags att sluta äta sånt!! Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela