Jennys tankar

HLR-kursen

Publicerad 2010-03-25 20:43:13 i Allmänt,

Var på HLR-kursen med inriktining på barn 0-1 år.
Den var grymt bra!!

Vi hade också turen att en som gick på kursen med sin sambo, jobbade på sos så vi fick ställa massa frågor om sånt också =).
När vi ändå höll igång så tog vi upp falsk krupp, brännskador, feberkramper, cykelhjälmar, lekhjälmar och lite annat smått och gott.
Vi tog även upp lite äldre barn och visa hur man skulle göra då.
Allt var jätteintressant får ni chansen, så gå den!

Han som jobbade på sos sa en smart grej: alla har så fina hemförsäkringar och bilförsäkringar, men en av de bästa livförsäkringen man kan ha är att se till att ens sambo kan HLR (vuxen).

Hur många av er har de??

Det hjälper jue inte att DU har gått flera kurser om det är DU som ligger där.


Prata lite om priser och han som hade kursen berätta att hans kompis hade gett bort i julklapp en HLR- kurs till alla som nångång passade hennes barn.
Visste ni föresten att det inte är obligatoriskt för dagispersonal att kunna HLR, det borde man väl ändå kunna ställa som krav att de gått dessa 3 kurser. Ska ringa kommun och fråga vilka dagis som kan detta, för där vill jag ha Vincent, man vet aldrig när olyckan är framme.

Funderar skarpt på att ge bort, lr samla ihop en grupp med alla barnvakter.

Grymt intressant var det iaf, ska hålla utkik efter "1- puberteten" kursen också.

Ne nu ska jag åka hem till mamma där mitt lilla hjärta ligger och sover.  Vill inte flytta på honom när han sover, så mamma får nattgäster =).





Pöss och kram



Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-03-26 15:33:41

Jag har gått den = Vincentbarnvakt!!!

Postat av: Angelica - mamma till noah

Publicerad 2010-03-26 21:03:32

Jag har faktiskt knappt använt nasspray i mitt liv, men nu är det fan behövligt, för ja kan itne ens dricka vatten, får lixom inte nån luft, så ja tack gode gud för nasspray :P

TACK :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-28 11:51:44

Sån tur att jag gick HLR-kursen bara för en vecka sedan, där ingick lite om barn också, så jag kan få låna charmtrollet Vincent i framtiden också!

Kram Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela