Jennys tankar

Sing for moments in the past, and times to come

Publicerad 2010-03-24 21:20:30 i Allmänt,

Tjena tjosan!

Imorgon ska jag på HLR-kurs med inriktning på barn 0-1 år, får se om jag tar mig iväg.. Är snuvig och hostar och kvällarna är alltid lite värre med hostan.. Hade ont i halsen förra veckan och nu har hostan kommit, sån där torrhosta/rethosta. Så nattningarna går väl inte lika smärtfritt längre =/. Försöker hålla igen och inte hosta när plutt är precis på gränsen till att somna, ja ni har väl alla haft rethosta nångång och den är jue lätt att hålla tillbaks..
I såna här lägen saknar jag verkligen att ha nån mer här!

Plutt är jue bättre iaf, han var jue snuvig ett tag.. Men han är fortfarande lite rosslig, så han sover lite sisådär på nätterna och vaknar skittidigt. Känner mig mer sjuk på morron halv 6 när han vaknar så då skulle jag kunna betala en rejäl slant för att få sova bara lite till..

Håller tummarna för att han sover hela natten nu, fast egentligen ska jag inte klaga. Han har vaknat 1 gång/natt de senaste nätterna och somnat om efter max 2 minuter. Fast jag somnar jue inte om lika fort, så det märks på morron =P.

Så fuskade jag och vägde mig idag, och det har gått neråt mer än förväntat =). Men veckan är inte slut än så vem vet hur det ser ut på måndag när det är vägningsdags. Ska fan fixa detta nu, trött på att vara en "tjockis".  Känner mig pepp och håller tummarna än så länge.

Satt och kolla på gamla kort och varför var man inte nöjd med hur man såg ut förr?? Jag har aldrig varit smal (enigt mig själv), men nu när man ser på det med andra ögon så kan jag inte säga att jag var så jättefet som jag tyckte att jag var då.

Jörgen jörgen jörgen =P

Imorgon är det Vagga Gunga Gå och jag såg fram emot att gå dit =P. Men är jag inte bättre imorgon så får de bli till att stanna hemma. Inte för att jag tror att jag smittar, men jag hostar så på nätterna så man hör på mig att jag är hes och låter tjock i halsen + snuvan då. Vill jue inte att de andra mammorna ska tänka att den där idioten gick hit fasten hon är sjuk.. Gick jue inte förra veckan för att då hade jag ont i halsen, så det är jue bättre nu =).
Men vi får se imorgon, ska känna efter och ringa några för att höra om jag låter sjuk, för jag känner mig bra, inte tipptopp, men bra liksom..

Händer inte så mycket här annars, försöker plugga in i mellan åt när tid finnes.. Så efter den 31:e ska jag ta det lugnt nån dag sentänkte jag försöka mig på en liten tenta mellan de stora om jag orkar, vi får se. Men känner mig så peppad och jävligt stark just för tillfället, tror de hjälpte jäkligt mycke att jag fixa en sak, en liten sak men jag kände hur jag sträckte på mig efter de. Många bäckar små vet ni =P..

Nej nu blir det lite mer Grey's innan sängen.

Jörgen jörgen jörgen =P



Pöss och kram 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-03-25 00:54:14

Japp vi ses på tentan & nu jäklar sätter vi den! hur går pluggandet för dig? själv står det ganska still, men jag ska börja seriöst imorn. jag måste! KRAM

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-03-25 10:35:03

Jäklars! Jag har totalt glömt bort hlr-kursen! Men men jag hade nog ändå inte kunnat gå med tanke på förkylningen, låter som vi fått samma skit. Lycka till med plugg och vikt så kanske vi ses till veckan! Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2010-03-26 15:33:05

Det är bra Jenny!! Att du känner dig peppad och stark, jag tycker att du är fantastisk, men det vet du ju redan!! Är du sliten på morgonen, smsa gärna mig, för jag försöker ta en promenad så tidigt som möjligt, tänker att om det blir någon senare på dagen blir det ju bara bonus.. Jag kan tam ed Vincent på promenaden, och låna med honom hem efteråt... OCH DU MÅSTE VÅGA BE MIG!!!!! Har ju sagt det 100 gånger, men jag tror du behöver höra det lika mpnga gånger till! Jag säger om jag inte kan/vill/ orkar... Okej????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela