Jennys tankar

Mat

Publicerad 2010-03-18 17:04:17 i Allmänt,

Hallå bloggare!

Jag behöver lite hjälp i köket =P. Min fantasi är noll nu, äter alltid samma sak! Eller lite variation är de..
Jag har iofa massa kokböcker, men jag vill ha lite recept på nåt som nån har smakat på =P.

Va brukar ni äta?
Jag känner att det alltid blir de "recepten" jag kan och de e dom jag varvar, provar inte ens att krydda annolunda..
Ungefär som med sminkningen, sminkar mig precis likadant jämt =/..

Iaf..
Så kan ni inte maila, lämna en kommentar, slänga upp ett inlägg på bloggen med er favorit rätt?
Fin mat, vardagsmat, burkmat ja vad som helst =P

Helst inget jätteavancerat som tar mycket tid, då jag inte har tid att stå i köket i flera timmar..


Pöss och kram

Kommentarer

Postat av: Kusin Camilla

Publicerad 2010-03-18 20:13:16

När jag har bråttom o är hungrig brukar jag göra tonfiskomelett. Det är kanongott (om man gillar tonfisk då förstås) och det är nyttigt som bara den :P



Knäck ett ägg i en bunke, blanda i en burk tonfisk och nån matsked chilisås, krydda som du vill. Sen är det bara att slänga röran i stekpannan och steka tills det fått färg.

Det ser inte ut som en omelett, för den ramlar isönder när man ska vända den, men det smakar kalas ändå :)

Äts med sallad o kanske en skätt chilisås till.

Postat av: Milla

Publicerad 2010-03-18 20:16:19

Har du inte redan fått inspiration från mig angående mat så kan jag nog dessvärre inte hjälpa dig. :P Allt som visas på min blogg är ju mat noeadays. :D

Postat av: Angelica - mamma till noah

Publicerad 2010-03-20 13:14:12

Falukorv i ugn:

Skär falukorv i skivor, häll på allt mellan himmel och jord, typ grönsaker, lök, lite grädde och ost, på med ketchup och senap in i ugnen nåra minuter, servera med mos och sallad, gott snabbt enkelt;D



fläskfilé, kroketter och sallad.(heter de så? potatisbollar? haha)

Det är gott, bara steka fläskfilén och stoppa kroketterna i ugnen :) gott! inte så snabbt kanske, men kroketterna gör ju sig själva om man säger:P sen steka köttet går ju ganska fort och salladen går fort:)



hemmagjord pyttipanna, jag brukar ta sånt såm blivit över sen gårdagen eller sånt som bara finns mindre än en portion kvar av, tex lite köttbullar, potatis, grönsaker, skinka, ris/nudlar och sweet&chili sås till :)

Man kan ha grädde i också så blir det krämigare:)



fiskpinnar och mos o grönsaker.. hemmagjorda eller färdiga.. med remoladsås (stavning?).



köttfärssås och makaroner och sallad

enkel köttfärssås, med grädde, krossade tomater och ketchup typ :P



pannbiff med sås och potatis:) och sallad till förståss..



där har du nåra, inte recept kanske med ideér :) jag är inte världsbäst på att ha sallad till allt, borde vell kanske, men va fan ibland e man lat;D hiih!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela