Jennys tankar

Hos morfar och farfar

Publicerad 2010-03-07 22:56:19 i Allmänt,

Sitter här trött som en gnu.
Jag hör läst igenom massa av era bloggar, men det går inte att kommentera =/.. Så typiskt nu när jag äntligen fick tummen ur och skulle lämna lite avtryck..

Igår så gjorde jag ju tentan, känns inge bra, den var skitsvår.. Inte bara jag som tyckte de!
På onsdag har jag en telefontid med studievägledarn för att prata om mina studier, måste få lite klarhet i vissa gerjer och sen om hon (skolan) kan hjälpa mig lite.
Tentorna jag gör nu, de e 2 år sen jag läste dessa kurser och vad de verkar så tar de upp lite andra grejer, så jag skulle behöva hjälp med lite annteckningar. Ska höra om hon har nåt tips lr kan hjälpa mig att få tag i nån 1:a, som man kan kopiera lr köpa annteckningar ifrån..

För att sätta mig och plöja igenom boken på 800 sidor och dessutom engelska skulle jag behöva mycket längre tid på mig inför tentorna.. Lr ja tentan de andra 2 har en varsin feting bok på engelska också=P. Sen så har jag lite prblem med att fatta allt i boken som står på engelska, måste skaffa mig nåt bra lexicon med medicinsk engelska..
"Vanlig" engelska fattar jag, men med alla termer och sånt är svårt att översätta ibland.. Jaja ska inte gnälla..

Imorgon är det nya tag inför nästa tenta..

Efter tentan så gjorde jag och syster staden, kom hem en lampa, kläder och några grejer rikare, men med en fattigare plånbok. Köpte iofs bara grejer jag behövde, var riktigt kul att springa på stan några timmar =).

Sen på kvällen så gjorde jag hamburgare, skulle bjuda mamma och Lennart på lite mysmat till melodifestivalen. Nu när jag gör egna köttbullar och hamburgare så kan ja inte fatta att man tyckte köpta var så goda för.. Skulle aldrig köpa såna nu =P.. Snälla Lennart passade på att sätta upp min nya lampa, vilken lyx är det inte att ha en elektriker. Han kopplar om saker byter knappar, så har han bestämt att jag ska ha en dimmer där och en sån knapp där =).


Idag då, jag och plutt for och hälsade på morfar imorse, sen åkte vi till Borgvik så plutt fick träffa sin farfar =). var längsen de såg varandra nu så jag tyckte det var dax för en fika, Plutt fick träffa Vivianne också så han har fått stå i centrum hela dagen. Han fick även en liten gos stund med Saga, några pussar fick han =).
Min stora fina plutt


Om de låter konstigt och är massa felstavningar så beror det på trötthet, ser i kors här så nu ska ja hoppa i säng!

pössen och kramen

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-03-08 09:01:50

Men jag har bestämt att den tentan ska gå bra ju!!! Förresten, jag kan ju prata med filles moster, hon är ju vårdlärare på gymnasiet. Skulle det hjälpa med anteckningar därifrån, eller du kanske behöver dom från högskolan? Kramiz m

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela