Jennys tankar

hmmm

Publicerad 2010-09-25 22:21:32 i Allmänt,

Tjo!!

Idag har jag funderat mycket på grejer, 2 saker närmare bestämt.

1:a grejen är att man tvångsmatar ( hur ska jag uttrycka mig nu då?) de som tex har anorexia för att de ska överleva, borde man inte kunna tvångsbanta de med extrem övervikt då? Båda grejerna kan jue sluta med döden. Eller man kanske redan tvångsbantar, har iofs ingen koll på de :P

Sen så fråga jag T om i vilken ålder man ska lära barnen att resa sig upp för de äldre på bussen.
T tyckte så tidigt som möjligt.

Men om bussen skulle krocka vart vill du ha ditt barn då?
Jo då vill man jue ha den sittande och fastspänd lr?

Det är nästan inga som använder bältena ändå, bla bla bla..

Jo, jag använder bälte när jag åker buss.. Mest för att jag vill sitta fast ifall bussen krockar, jag vill inte stå upp i mittgången då. Jag vill absolut inte att min plutt ska stå där, för skulle det hända nåt så skiter jag blankt i gamlingen som fick hans plats.

Så ni ser mitt dilemma, egentligen tycker jag inte en gamling ska stå, men varför ska nån annan behöva "riskera livet", för att nån väljer att kliva på en full buss..

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker är rätt och fel..

Men bussar krockar nästan aldrig, så kan man också se de, men det händer faktiskt så varför chansa..


Jaja, kommer säkert pånåt mer dilemma, så va tycker ni.. Jag kan inte bestämma mig..


Kram





Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2010-09-27 08:45:01

Efter ditt argument tror jag att jag har ändrat mig!

Är han på kalas mm kan han flytta sig, men i rullande saker ska han sitta kvar! Låter inte det bra? :) kram

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-09-28 18:09:03

Jag gillar ditt sätt att tänka :D Haha. jag tyckte man skulel så klart flytta sig för äldre, men när man kan se det ur ett annat synsätt har jag nog ändrat mig :)



skulle in hit för att svara på det du skrev i min blogg, men nu ahde ja helt glömt va du skrev ;) Men bild på magen finns nu :d fast med tröjan på ;) jag har riktigt goooa kärleksfamtag på sidorna, och som syns mer om ja är utan ngt på överkroppen :p



Kraaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Årgång 1982, är som vin och blir bara bättre och bättre med åldern :). Är mamma till Vincent och har efter lite letande hittat och förlovat mig med mannen i mitt liv. Jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården sedan Juni 2012 och trivs jättebra med de. 2015 kom lillebror Noah till världen och familjen känns nu komplett.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela